Ideetjes voor clinics rijvereniging.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Ideetjes voor clinics rijvereniging.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 18:57

Hallo bokkers,

Sindskort zit ik in de activiteitencommisie van onze rijvereniging.
Ik ben nu bezig met het opstellen van een lijst met leuke clinics/workshops, wie deze kan komen geven en wat ze kosten.

Wie van jullie heeft er nog leuke ideetjes voor clinics/workshops? Het mag vanalles zijn.
Het is voor een kleinschalige rijvereniging en moet bij ons op locatie in Zuid-Oost Brabant gegeven kunnen worden.

Dus bokkers.....brand los zou ik zeggen ;)

Alvast bedankt.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:55

Wat is het voor vereniging, fanatieke wedstrijdruiters of meer mensen die gewoon lekker willen rijden en leuke dingen doen met hun paard?

fienaaa

Re: Ideetjes voor clinics rijvereniging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:57

Ik vind het zelf altijd leuk, en leerzaam om een wedstrijdparcours (dus springen) te kunnen rijden en daarbij aanwijzingen te kunnen krijgen :)

Ik weet alleen niet of dit voor de vereniging van toepassing is ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:59

Zadelmaker laten komen of een schrik en opstakeltraining.
Misschien een dierenarts over kreupelheden of wormbesmetting een praatje laten houden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 09:50

Bedankt. Het gaat om een vereniging waarbij eigenlijk iedereen (vrij) fanatiek wedstrijden rijd op dressuurgebied.

Schik en obstakeltraining heb ik inderdaad gekeken, maar de vereniging is nieuw, dus zo´n budget is er nog niet helaas.
Hier iemand voor laten komen blijkt wel heel erg duur te zijn.
Laatst bijgewerkt door Silence op 31-01-10 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:53

Okee, zonder budget kom je nergens, clinics zijn vaak ook vrij prijzig.
Je kunt een eigen bijdrage vragen van de leden?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 09:54

Er is wel een budget, maar zo´n schriktraining kost honderden euro´s ben ik wel achter. En we willen graag meer dan 1 ding kunnen organiseren.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:55

Maar een dressuurclinic kost ook minstens 30 euro per uur, en dan heb je nog niet eens een topinstructeur ;)

Bij onze club betalen de leden altijd een bedragje bij bij zulke activiteiten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 09:57

Dat is ook sowieso niet uitgesloten.
Maar voor clinics die €30 per uur kosten, kunnen we heel wat meer organiseren, dan 1 clinic die dik in de €500 kost. Snappie ;)
Zo kunnen we de leden ook wat meer bieden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:58

Je kunt ook bij een van de leden vragen of ze iets speciaal kunnen of weten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 10:00

We kunnen zeken inventariseren inderdaad, maar het is toch aan de activiteitencomissie om dit op pootjes te zetten.
Maar ze kunnen zeker inbreng geven :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:15

Misschien kun je eens kijken naar bekende ruiters in de (ruim genomen) omgeving, zoals Jeanette Haazen, Bart Bax etc.

Verder denk ik dat dingen als Centered Riding, paardenmassage, exterieur leren beoordelen, EHBO voor paarden etc. wel leuk zijn om te organiseren.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 10:15

Daar zitten inderdaad leuke ideetjes bij. Dank je.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:59

wij zijn ook een kleinschalig gecombineerd paardenhouderij en wij hebben van de zomer een clinic gehad van laurens van lieren!
echt super was dat, vooral de verassing van de eigenaren dat ik zelf met mijn pony mee mocht rijden.

verder hebben wij een obstakel training gehad met dingen zoals: wandelen over zeil
door een water bak
tussen staanders met wapperende dekens door
onder een paraplu door.
allemaal leuk en leerzaam
dit kosten ook niets! want dit was totaal gedaan met dingen die we hadden!

verder is paarden voetbal erg leuk met een grote skippybal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:01

misschien een vrijheids dressuur clinic? Of een clinic NH of klassiek/academisch dressuur?

En een schrik training is zelf heel makkelijk te organiseren. Zoals Z0rr0 ook zegt:)

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:07

Een clinic van iemand die les heeft van bijvoorbeeld Bart Bax, Jeanette Haazen etc. kan ook een optie zijn. Deze ruiters zelf vallen hoogstwaarschijnlijk buiten je budget kan ik je al vertellen.
Een leuk opgezette clinic over de basis en het wedstrijdklaar maken van je paard lijkt me in deze al heel erg leuk en leerzaam.

Daarnaast is info over EHBO bij je paard en ontworming erg leerzaam.
Een zadelmaker die tips kan geven over een passend zadel ik ook vast wel te vinden voor een kleiner budget :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:53

Wat ik wel leuk zo vinden is bijv. een massage cursus.
Of, zoals pres zegt, een cursus/clinic met betrekking tot EHBO en/of veel/vaak voorkomende ziekten.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:16

Wij hebben ook elk jaar een clinic, ook van een bekende ruiter meestal, bij ons mogen altijd een paar leden meerijden, en daarna rijdt hij of zij zelf nog een half uurtje, met wat uitleg erbij.

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:21

Ik heb toevallig voor school laatst een lezing moeten organiseren. Het ging over Hippische Sportpsychologie. Deze werd gegeven door Maaike Bierstekers met als onderwerp Aandacht en Concentratie. Ik weet niet of het was is, maar wij vonden het ERG leerzaam. Ik denk wel dat dit een geschikt onderwerp voor je is omdat je ook zegt dat bijna iedereen op stal dresuur rijd.
Succes en ik ben benieuwd naar je gekozen onderwerp!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:20

Je kan ook een oefenwedrijd organiseren, iedereen rijd eerst een proef en krijgt daarna nog een half uurtje les van het jurylid om het proefrijden verder te verbeteren.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:31

Misschien een afgezaagd idee, maar organiseer gewoon lekker een bbq, voor de leden, zo kan je ook te weten komen wie welke connecties heeft onder de leden, en waar de intresse van leden ligt.
Zo is er bij ons op stal een aantal keren een spelletjesdag gehouden, gewoon onder een vlaggentunnel door, op een blok staan, een klein sprongtje etc.
Verder hebben we ook een keer een gezelligheidsbuitenrit georganiseerd, als je per deelnemer een klein bedrag vraag kan je ook nog een rustplaats met broodjes en drinken realiseren.
Verder kan je ook zelf een puzzelrit organiseren. Of in deze tijd met carnaval een kur op muziek met rare kostuums. Misschien in het juist leuk voor de wedstrijdruiters om een keer anders met hun paarden bezig te zijn.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:35

wessjuhh schreef:
Misschien een afgezaagd idee, maar organiseer gewoon lekker een bbq, voor de leden, zo kan je ook te weten komen wie welke connecties heeft onder de leden, en waar de intresse van leden ligt.
Zo is er bij ons op stal een aantal keren een spelletjesdag gehouden, gewoon onder een vlaggentunnel door, op een blok staan, een klein sprongtje etc.
Verder hebben we ook een keer een gezelligheidsbuitenrit georganiseerd, als je per deelnemer een klein bedrag vraag kan je ook nog een rustplaats met broodjes en drinken realiseren.
Verder kan je ook zelf een puzzelrit organiseren. Of in deze tijd met carnaval een kur op muziek met rare kostuums. Misschien in het juist leuk voor de wedstrijdruiters om een keer anders met hun paarden bezig te zijn.

Dat vind ik ook een erg leuk idee.
Vroeger deden ze dat ook waar ik heb gestaan.
We hadden toen ook een spelletje waarbij je gewapend met een kruiwagen en blote handen zoveel mogelijk mest uit de wei moest halen.
Het groepje met de meeste mest erin had gewonnen. Bijkomstig voordeel is dan dat je weide ook meteen uitgemest is :))

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 18:32

Bedankt voor de tips. Ik heb er zeker een hele hoop leuke ideetjes uit kunnen halen.

En BBQ en staldag (met o.a spelletjes) wordt in de zomer altijd al gehouden, dan dan kunnen we hier sowieso ook op inspringen inderdaad.

Ik schrijf de tips van hier op en dan ga ik eens kijken wie ik hiervoor kan benaderen.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:09

Graag gedaan :)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:16

Hey Sandra,

Ik zit sinds een half jaar ook in de activiteitencommissie van onze rijvereniging en heb meteen een heel bestand samengesteld met ideetjes. Mede nav. dit topic;

[EV] Leuke activiteiten met de rijvereniging.

Hopelijk heb je er wat aan :)