Dringende vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cdejager

Dringende vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 00:04

weet iemand van jullie of er een stal keuringsdienst is of in ieder geval een instantie die er is voor de contole op de manege's\ pension stallen. Er is een stal waar het echt bar en boos is daar moet echt iets aan gedaan worden voor de mensen die daar staan. het is echt te erg bijna gewoon gevaarlijk voor je paard. :(

eline_di

Re: Dringende vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:07

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:07

Je kan proberen de dierenbescherming in te lichten :)
Maar dan moeten het echt echt bar slechte situaties zijn voor ze iets kunnen/mogen doen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:09

dan moeten die mensen daar gewoon weggaan, probleem opgelost! Als het echt zo erg is dan is het aan de eigenaren zelf om hun paarden daar weg te halen. Hoe hun paard erbij staat is nog altijd hun eigen verantwoording.
Dat de manege paarden er slecht bij staan is de verantwoording van de stal maar ook van de mensen die er rijden, ze zouden er dan simpelweg niet moeten gaan rijden dan houdt die manege vanzelf op met bestaan.

Je zou de dierenbescherming in kunnen schakelen of een melding doen bij de AID inderdaad.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:10

de paardeneigenaren kunnen toch gewoon op zoek naar een andere stal gaan??

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:15

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 04-07-22 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

cdejager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 00:52

bedankt voor de link eline_di

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:52

Ik neem aan dat je als eigenaar van een paard zelf besluit waar je je paard zet. Indien je de stalling niet veilig vind dan zou ik zeggen zoek verder naar een geschikte plek. Zo heb ik in het verleden als eis gesteld dat het prikkeldraad verweiderd zou worden, dit was voor mijn aankomst al gedaan.

Mocht het een manege zijn dan zou ik zeggen zoek een andere manege waar je kunt rijden. Indien er geen mensen komen worden zij vanzelf gedwongen hun zaken goed voor elkaar te hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:32

Dan moet je als eigenaar wel weten wat 'normaal' is.
Ik ken een stal die heeft een flinke weide, maar er staat totaal geen gras meer, alleen onkruid. En bijgevoerd wordt er ook niet.
's avonds wordt de waterkraan van de drinkbakken dichtgedraaid 'want paarden horen 's nachts te slapen en drinken dan niet'.

Als je dus niet beter weet dan zou je dat een fantastische stal kunnen vinden 8-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:04

als je niet weet wat normaal is voor paardenverzorging waarom heb je dan een paard zou je dan denken...

Britty

Re: Dringende vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:33

Ik weet nou niet of de AID zich hiermee bezig gaat houden. Ik denk dat je gewoon doorverwezen wordt naar de dierenbescherming.

Maar goed: waarom al die moeite? Als je je stal niet goed vind, is het gewoon tijd om naar een andere te gaan. Mensen die daar blijven staan, zijn blijkbaar dus tevreden met de stal. Ieder heeft zo zijn eigen eisenpakket, bij de een liggen die wat hoger als bij de ander.