paspoort vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nr_1

paspoort vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 15:22

Hallo,

Ik heb vorig jaar een paard gekocht, maar op het paspoort staat nog de naam van de vorige eigenaar. moet ik dit ook laten vernaderen door KWPN?. (ik ga van het zomer starten)

bibo317

Re: paspoort vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:48

Hoi nr1,
Je moet dit idd laten veranderen door het KWPN. Een briefje erbij stoppen met al je gegevens en dan opsturen.
Je moet echt niets zelf invullen in het paspoort want dan is hetn niet geldig meer.
Wij hebben het aangetekend gedaan, vonden we een fijn idee.
Veel succes ermee.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:50

Ja, kun je via hun laten doen.
Bij het paspoort van Silence stond ook een adres van de uitgevende instantie. Die heb ik toen gemaild.
Kon het paspoort opsturen en geld overmaken.
Een paar dagen later had ik het paspoort al terug, keurig veranderd.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:53

Je moet het eigenlijk doen,maar ik doe het nooit.Maakt voor startkaart aanvraag niets uit.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:05

een paspoort is geen eigendoms bewijs en dus is dit niet nodig. Tevens moet je van de KWPN lid zijn om dit soort veranderingen door te geven.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:07

Om met het paard te kunnen starten hoeft deze niet persé op jouw naam te staan.

Wil je echter mee gaan doen aan keuringen of een veulen fokken dan moet het paard wel op naam worden overgeschreven.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:27

Fokken zou ik graag willen maar het is een ruin :+ . dus het is niet verplicht oid? kan het veel kwaad als het niet op mijn naam staat? het kost me namelijk iets van 50 euro, dus als het niet echt noodzakelijk is kan ik dat geld beter ergens anders aan uitgeven.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:33

Nee, als je een ruin hebt dan zou ik 'm denk ik niet op naam laten overschrijven.
Want voor wedstijden is het niet verplicht.

Een paspoort is in NL geen eigendomsbewijs, dus mocht hij gestolen worden dan kun je dmv een paspoort niet bewijzen dat het dier aan jou toebehoort.

Dus die € 50,- kun je gerust ergens anders aan besteden.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:35

oke dat scheelt weer bedankt!

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:26

Toen ik mijn paard heb laten overschrijven op mijn naam kreeg ik van het KWPN gewoon een stikkertje voor in mijn paspoort.
Ik hoefde hem niet op te sturen alleen heb ik een nieuw eigendoms papier gekregen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:02

1_Daphne_1 schreef:
Toen ik mijn paard heb laten overschrijven op mijn naam kreeg ik van het KWPN gewoon een stikkertje voor in mijn paspoort.
Ik hoefde hem niet op te sturen alleen heb ik een nieuw eigendoms papier gekregen.

Hoe hebben ze het met het bewijs van inschrijving gedaan dan?
Want deze wordt toch echt helemaal opnieuw uitgegeven. Daar wordt geen stickertje overheen geplakt.

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:32

Hoe bedoel je bewijs van inschrijving?
Mijn paarden hebben gewoon een paspoort was is uitgegeven bij geboorte en daar staat alleen een fokker/eigenaar in en toen ik ze heb laten overschrijven kreeg ik een stikker die ik in het paspoort kon plakken op de pagina die daar voor is.
Verder sta ik gewoon geregistreerd bij het KWPN en staan ze op het stamboek papier gewoon op mijn naam.