Trailer verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salaborda

Trailer verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 08:56

Ik heb een trailer gekocht en nu ben ik eigenlijk benieuwd welke verzekering(en) (en waar?) jullie er allemaal voor hebben.

Groetjes!

Marjan1984

Re: Trailer verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:14

Ik heb hem gewoon met mijn auto mee verzekerd.

meggiemeg

Ik heb de trailer bij Univé verzekerd, kost me net iets meer dan € 50 per jaar en dan is alles verzekerd bij schade, dus ook de schade aan de trailer zelf. Ook als ik de schade zelf heb veroorzaakt.

meggiemeg

Marjan1984 schreef:
Ik heb hem gewoon met mijn auto mee verzekerd.

Dan wordt alleen de schade aan anderen uit betaald.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:22

Nee, nee, heb het toen met mijn adviseur doorgesproken. Alles word verzekerd, ook diefstal of als ik hem de sloot in zou rijden ;-)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:22

dat hangt van je verzekering van de auto af, als je all risk verzekerd bent wordt ook de schade aan je auto verzekerd.

Als je trailer niet apart verzekerd wordt de schade dus als ie losgekoppeld staat niet vergoed en als je niet all risk verzekerd bent. Ik heb hem verzekerd bij de anwb.

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 09:31

Mijn auto is all risk. Ik wil dus mijn trailer nog apart verzekeren voor eigen schade, schade aan anderen, diefstal etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:56

Dat dacht ik ook altijd, mijn auto is all-risk verzekerd dus datgene wat ik er achter hang ook. Niet dus.
Alleen de schade die door de aanhanger wordt toegebracht aan derden is verzekerd, de schade aan de aanhanger op dat moment niet. Daar moet je dus een aparte verzekering voor afsluiten.
De kosten zijn het niet...

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 10:01

meggiemeg schreef:
Dat dacht ik ook altijd, mijn auto is all-risk verzekerd dus datgene wat ik er achter hang ook. Niet dus.
Alleen de schade die door de aanhanger wordt toegebracht aan derden is verzekerd, de schade aan de aanhanger op dat moment niet. Daar moet je dus een aparte verzekering voor afsluiten.

Thanx! ;) Ik heb zojuist een aanvraag naar Unive gestuurd, want op hun site kwam ik zo snel niets tegen over het verzekeren van paardentrailers. Heb jij je auto ook bij Unive verzekerd, of maakt dat geen verschil? Er zijn nog wel eens maatschappijen die het als 'pakket' aanbieden, doe je het los dan betaal je meteen een stuk meer.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:03

dat is niet waar hoor, zal misschien verschillen per verzekering, bij mijn verzekering is mijn trailer indien aan wagen gekoppeld dan ook echt all risk

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:30

Heb helaas uit eigen ervaring iets anders meegemaakt.
Vorig jaar hadden wij een nieuwe aanhanger gekocht (€ 6000,- nieuwprijs) Deze had ik achter onze all risk verzekerde auto hangen, heb zelf alle rijbewijzen om met die combinatie te mogen rijden.
Ik kwam op een gegeven moment een erg breed voertuig tegen en zag in dat wij elkaar nooit konden passeren. Hij was ruim 3.40 breed . Ik ben stil gaan staan zover mogelijk in de berm zodat hij hopelijk kon passeren. Omdat ik met draaiende motor stil stond nam ik volgens de regels nog altijd deel aan het verkeer. Na veel getouwtrek heb ik de schade grotendeels wel terug ontvangen (via de rechter), de aanhanger was namelijk total-loss na de aanrijding. Had ik de motor uit gezet was er geen vraag geweest wie nu verantwoordelijk was geweest voor welke schade, omdat de aanhanger niet apart was verzekerd heb ik dus niet alle schade uitbetaald gekregen en die kreeg ik ook niet omdat hij achter mijn auto hing die wel all-risk verzekerd is..
Omdat de tegenpartij niet aan alle regels had voldaan (zoals begeleiding omdat hij zo breed was) heb ik een groot gedeelte wel vergoed gekregen omdat ik het hogerop heb gezocht..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:31

dressuur01 schreef:
meggiemeg schreef:

Thanx! ;) Ik heb zojuist een aanvraag naar Unive gestuurd, want op hun site kwam ik zo snel niets tegen over het verzekeren van paardentrailers. Heb jij je auto ook bij Unive verzekerd, of maakt dat geen verschil? Er zijn nog wel eens maatschappijen die het als 'pakket' aanbieden, doe je het los dan betaal je meteen een stuk meer.

Ja onze auto is ook verzekerd bij Univé, heb toen gewoon gebeld en kon direct een verzekering afsluiten voor de trailer.

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 10:35

Jeetje, dat is balen! Er zijn altijd zoveel regeltjes, uitzonderingen etc! Prettig dat je in ieder geval nog een deel hebt terug gekregen.

Heb inmiddels reactie van Unive (erg snel, super van ze) en nog wat uitgezet bij de ANWB en Amev Hippo. Even afwachten dus, vergelijken en dan snel regelen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:40

Ik heb mijn trailer allrisk verzekerd bij onze glasheldere vrienden, ben eens mijn bovenluikje verloren onderweg en dat is ook gewoon vergoed.

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:19

Na een rondje bellen en mailen is het Unive geworden. Nette prijs, alles erop en eraan. Heb even goed doorgevraagd; er zijn inderdaad dingen die onder de verzekering van het trekkend voertuig vallen en dingen die je echt apart af moet/kan dekken door je trailer te verzekeren.

Bedankt voor de reacties en het meedenken!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:07

Super dat je zo snel een passende verzekering hebt gevonden!

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:48

Thanx! :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:16

Ik heb mijn trailer voor 52 euro per jaar all risk verzekerd, ook voor brand en diefstal bij gebruik van goedgekeurd slot.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:34

Inderdaad VERGEET DAT GOEDGEKEURDE SLOT NIET!!!!

Je kunt je trailer nl wel all-risk verzekerd hebben, maar stel dat die wordt gestolen moet je wel kunnen bewijzen dat er een GGK slot op zit.

Ik betaal zo'n €90,- / € 95,- per jaar voor een All risk verzekering bij Interpolis.

De prijs is natuurlijk volledig afhankelijk van de nieuwwaarde van je trailer. En natuurlijk ook wat nu de dagwaarde is.
Waarom zou je voor € 8000,- gaan verzekeren als de trailer nog maar € 2500,- waard is?
Bij schade etc krijg je nl naar de dagwaarde uitgekeerd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:45

en sommige verzekeringen eisen ook nog dat je trailer op een afgesloten terrein staat en aard en nagelvast vastgebonden staat (lees: slot rond lantaarnpaal bijv), lees dus goed de kleine lettertjes.