ik zat net even te lezen over paarden verzekeringen omdat ik van plan ben over een paar jaar een paard te kopen. ik ben nu echt van alles aan het leren wat ik moet weten als ik een eigen paard wil kopen. dus zat nou zo te lezen over vezekeringen en ik wou even me premie uitrekenen bij Equinerisk.
maar toen kreeg ik de vraag :voor welke waarde wilt u uw paard / pony verzekeren?
wat bedoelen ze daarmee ? misschien beetje een domme vraag maar ik weet echt helemaal niks van paardenverzekeringen af
alvast bedankt
Tigra_
Geplaatst: 22-01-10 00:02
Dat is gewoon de waarde van het paard. Bijvoorbeeld de aankoopsprijs. Van belang zijn dan eventuele papieren en prestatie's in de wedstrijdsport.
Dus stel even je koopt een paard dat zo'n 5000 waard is dan is het onzin om hem voor 10.000 euro te verzekeren aangezien je maar terug krijgt of vergoed in medische kosten wat het paard waard is. Maar je wel meer aan premie betaal. Maar je kan ook iemand van de verzekering langs laten komen dan ben je er vrijwel zeker van dat je niet te veel betaald.
Als je het paard "onderverzekerd" dus zo'n 2500 euro dan betaal je wel minder premie maar krijg je ook maar maximaal 2500 vergoed.