Zangersheide; naam eigenaar wijzigen en chippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lousje22

Zangersheide; naam eigenaar wijzigen en chippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:22

Ik weet niet of het hier goed staat, anders moet het verplaatst worden.

Mijn paard is ingeschreven bij het Zangersheide stamboek, heb dus een paspoort daarvan :+ In het paspoort staat nog de naam van wie ik hem gekocht heb, dit wil ik graag veranderen. Werkt dit hetzelfde als bij Kwpn ed? Ook kwam ik er eergister achter dat hij niet gechipt is, ging er vanuit dat dit gedaan was omdat het verplicht is. De vorige eigenaresse werd aangeraden dat pas te doen als ze echt met hem 't terrein af ging (is sinds z'n 2e bij mij dus zij deed er niks mee) dus heeft dit nie gedaan en totaal niet bij stil gestaan toen ik hem kocht. Ik wil hem natuurlijk laten chippen, krijg je dan meteen nieuw paspoort dat de dierenarts regelt of moet je dat ook zelf doorgeven? Ben van deze dingen niet zo op de hoogte.

nitouche

Re: Zangersheide; naam eigenaar wijzigen en chippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:14

Je krijgt geen nieuw paspoort. Ik heb 2 jaar terug ook een zangersheide gekocht. Tegen mij zeiden ze ook dat ie gechipt was. niet dus. Wel had hij DNA registratie, maar weet niet of dat voor nederland rechtsgeldig is.
In het paspoort van mijn zangersheide is een sticker geplakt met chipnummer. Wel moet/kan je het paspoort opsturen naar het KNHS.