Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wind schreef:Ik rijd op M springen niveau. Zal dan inderdaad 6 keer in de week rijden. De bedoeling is dat hij thuis gereden wordt verder opgeleid word en dan verkocht word. Maar 500 euro vind ik best veel geld... Ik heb ook geen idee wat anderen ervoor vragen.
Hij staat bij ons thuis en dat is een pensionstal. We beschikken alleen niet over een binnenhal maar wel over een goede buitenbak met voldoende verlichting. En voor de rest is er weidegang mogelijk in de paddock of in de trainingsmolen.
(dan is dat imo het risico wel waard - wanneer die door een blessure ineens minder opbrengt) cissy schreef:maar hoe ga je er dan mee om als het paard maanden te koop staat en niet opbrengt wat ze in gedachten hadden.... dan ben jij maanden dat paard aan het trainen voor een habbekrats als je pech hebt.
Ik neem aan dat de eigenaar dan wel gewoon de stallingskosten en trainingskosten ondertussen betaald (en hoeveel gaat dát dan zijn)
kaatjemuts schreef:ik vraag als vergoeding meestal €350 per maand.
Daar is €200 stalling van (met voer en mesten) en dus €150 training. Ik train de paarden zo vaak als ze dat nodig hebben (dus een 3 jarige echt niet vaker dan om de dag), bovendien doe ik eigenlijk alleen friese paarden en de gemiddelde fries hoeft ook niet vaker dan om de dag. Het uitbrengen op de wedstrijd zit erbij in, alleen de startkaart kosten, startcoupons en de reiskkosten (eigenaar rijdt bijna altijd, doe t erg kleinschalig) komen er wel nog overheen.
Als je dan alles uitrekent zit ik ong op €8 per keer dat ik het paard rij... das eigenlijk ook niet veel... maar ja, t is ook een beetje hobby, toch?
Wind schreef:Hartelijk dank, ik zat zelf ook rond de 300,- / 350,- te denken. En met jullie bevestiging kan ik dat denk ik ook wel vragen.
Ik ben namelijk geen prof... dus lijkt me dit wel redelijk.
superwoman schreef:Wind schreef:Hartelijk dank, ik zat zelf ook rond de 300,- / 350,- te denken. En met jullie bevestiging kan ik dat denk ik ook wel vragen.
Ik ben namelijk geen prof... dus lijkt me dit wel redelijk.
hangt er imo wel een beetje vanaf hoe de stallingskosten zijn.. Ik vind verdiensten naast stalling van 100 tot 150 wel max voor een amateur, want het is ook hobby.
(dat is imo ook een verschil tussen prof en amateur, de amateur leert er zelf ook van)