Door een bepaalde reden (is nog niet zeker), zal ik waarschijnlijk wat minder tijd hebben voor mijn oude 20-jarige paard. waar ik vorig jaar nog endurance klasse I heb gereden. Ik vind hem geweldig, maar ik wil te intensief rijden en dat is niet altijd goed voor hem. Momenteel rijd ik ook een jonge arabier in en heb voor mijn ouder paard 2 bijrijders (echtpaar van 50), die beginner en gevorderd zijn, mijn paard 4x keer in de week rijden en heel goed met hem omgaan. Nu zit ik erover te denken mijn ouder paard, voor zo lang dat fit is te 'verleasen' aan dit echtpaar. Mijn paard zal bij mij op stal met rijbak blijven staan. Heeft iemand van jullie dat wel eens gedaan? Mijn idee was 190 euro per maand te vragen, waarbij het echtpaar elke dag mag rijden en natuurlijk verantwoordelijk is voor de verzorging. Ik blijf verantwoordelijk voor de dierenartskosten, hoefsmid en krachtvoer/hooi. Is dit normaal? Zou ik dit moeten doen? Kan ik bijvoorbeeld in het contract zetten, dat ik het paard 1x per week rijd? Waar moet ik opletten?