Hallo
Ik zit met een lastige zaak. Vorig jaar kregen wij een schitterend idee. Wij hebben thuis een kleine boerderij en hebben nog plaats om 2 paarden te stallen. Na een advertentie te plaatsen op kapaza kwamen ongeveer één jaar geleden een pony en een paard aan. De pony zou 38 jaar zijn en het paard 18. Allebei totaal niet in in topform. Ze kwamen uitgehongerd en zeer mager aan. Ze waren zeer vies en dus duidelijk zeer slecht verzorgd geweest in hun vorige plek.
De eigenares was enthousiast en zag er zeer blij uit dat ze de paarden hier kon stallen. We spraken een maandelijkse prijs af van 310 euro voor de twee paarden samen. We hebben niets op papier laten zetten, we vertrouwen elkaar blindelings. (achteraf gezien een heel domme zet van mij)
Na enkele maanden waren de paarden haast niet meer te herkennen. Ik had ze helemaal opgenkapt, ontwormd, gechipt, gevacineerd, gekapt. Kortom, ze worden gewoon op en top verzorgd hier bij ons en komen dagelijks buiten. In de zomer hebben ze ook de hele wei kaalgevreten en was er niets meer over voor mijn veulen:D
En nu komt het:
De eerste maal dat ze moesten betalen, op het eind van februari 2009, moesten we 3 maal vragen om ons geld. Uiteindelijk werd dit dan toch gestort. Daarna hebben wij geen geld meer ontvangen. De eerste 4 maanden konden we haar nog bereiken. Ze stak toen altijd de schuld op haar vader, die zogezegt het bedrag ging storten. Alles werd altijd uitgesteld, en maand na maand mochten wij naar ons geld fluiten. Toch bleef ik de veeartskosten (voor de tanden oa) betalen uit mijn eigen zak, we kunnen die paarden toch moeilijk aan hun lot overlaten. Toen enkele niet-betaalde maanden voorbij waren kregen wij bij haar steeds de voicemail en antwoord ze gewoonweg niet meer.
Wij hebben al gedreigd om de paarden in haar tuin te komen zetten enzovoort, maar ze neemt haar telefoon niet meer op, is nooit thuis. We kunnen gewoonweg niets doen om aan ons geld te komen.
Na een jaar kunnen jullie je wel voorstellen dat die rekening hoog is opgelopen. Ze moeten ons momenteel meer dan 3000 euro. Is natuurlijk wel veel als je dat zo laat opstapelen.
Mijn tante is advocaat en heeft al contact gehad met die mensen. De vader heeft in een brief bevestigd dat ze wel degelijk schulden hebben. Ze hadden de advocaat beloofd om te betalen, maar het is weer niet gebeurd. Nu zou het volgens mijn tante voor het gerecht komen. Maar ik vrees ervoor, volgens mij gaan wij ons geld nooit meer zien.
Wat vinden jullie hiervan
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 18-01-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd