Beschermers om in de trailer of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Beschermers om in de trailer of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 18:46

Ik heb mijn paard inmiddels 4,5 jaar, en in de trailer nog weleens wat problemen. In het begin stond ze altijd ingepakt met transportbeschermers om op de trailer, ze deed in de bochten echter altijd erg gek. Hierdoor sloopte ze regelmatig een paar beschermers. Na een jar of 2 ben ik begonnen om de beschermers er niet meer om te doen, en Tivara stond zowaar netjes stil op de trailer. Soms een keer gestamp, maar véél minder.

De laatste tijd begint ze alleen weer. Ze heeft eigenlijk altijd wel een klein wondje op (een van) haar benen, laatst haar kroonrand net een beetje kapot geslagen, een keer een ijzer er half onderuit (lipje zat onder haar hoef). Dus ik twijfel een beetje wat nou wijsheid is. Dus vandaag dat ik gewoon bokt-hulp inschakel, en vraag of er mensen zijn die dit probleem ook hebben, en welke bescherming ik dan het beste om zou kunnen doen in de trailer.

Ik ben net even bij Divoza geweest, en zag daar een soort strakke transportbeschermers van HH, maar had niet genoeg tijd om goed te kijken, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik bedoel deze.

Myca

Re: Beschermers om in de trailer of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:49

Ik ken het probleem. Mijn paard maakt altijd van die grote passen met beenbeschermers voor in de trailer. Zeker met die gladheid de laatste tijd vind ik dat eng. Misschien maakt ze zo wel een gigantische uitglijder. Nu gebruik ik meestal van die 3 in 1 beschermers, zowel achter als voor. Dat deed ik eerder ook al voor korte ritjes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:32

Je gebruikt beschermers, dat geeft "problemen"; je stopt met het gebruik ervan en je hebt geen problemen en na een poos heb je wel weer problemen. Wat heb je veranderd dat je nu "opeens" weer problemen hebt? Andere auto? Andere trailer? Andere chauffeur? Ik roep maar wat, je weet zelf natuurlijk het beste of en zo ja wat er veranderd is.

De kans is namelijk zeer aanwezig dat bescherming niks oplost, gezien haar eerdere reactie. Ik zou dus de oorzaak proberen op te lossen i.p.v. aan symptoombestrijding te doen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 10:39

@Myca; dan heb ik alleen nog steeds het probleem dat haar kroonrand vrij ligt, maar met een paar springschoenen zou dat op te lossen zijn evt.
@ikke; er is inderdaad wel iets veranderd, vorig jaar heb ik zelf mijn E gehaald, waardoor ik dus zelf eigenlijk altijd met de trailer rijd, en m'n moeder niet meer. Alleen rijd ik al een jaar met de trailer, en is dit iets van de laatste 2/3 maanden. Kan dat alsnog invloed hebben? Bij m'n moeder doet ze het nu ook :j Verder kan ik zo niet bedenken wat er anders is.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:42

Ik zou altijd iets om doen in de trailer. Je kan ook je 'gewone' peesbeschermers omdoen. Beter dan niets. Hoe rustig ze ook in de trailer staan, als ze bijvoorbeeld per ongeluk van de klep af stappen, kan je al een lelijke wond krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:43

beschermers zijn alleen maar voor het op en afladen......... in de wagen is het echt alleen een pain in the ass........

ik doe peesjes om, maar dat is meer voor tussen mijn oren dan de bescherming van het paard :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:49

_Kiki_ schreef:
@Myca; dan heb ik alleen nog steeds het probleem dat haar kroonrand vrij ligt, maar met een paar springschoenen zou dat op te lossen zijn evt.
@ikke; er is inderdaad wel iets veranderd, vorig jaar heb ik zelf mijn E gehaald, waardoor ik dus zelf eigenlijk altijd met de trailer rijd, en m'n moeder niet meer. Alleen rijd ik al een jaar met de trailer, en is dit iets van de laatste 2/3 maanden. Kan dat alsnog invloed hebben? Bij m'n moeder doet ze het nu ook :j Verder kan ik zo niet bedenken wat er anders is.

Durf je je rijstijl te laten bestuderen? Ik wil best eens opbouwend kritisch naar je rijstijl kijken. Met 1.000.000+ vlieguren durf ik wel te stellen dat ik ongeveer weet hoe zoiets moet..... :D Je woont "om de hoek" mogelijk letterlijk, dus dat hoeft geen punt te zijn.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 10:51

Graag, ik sta altijd open voor veranderingen/verbeteringen! :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:51

denk dat je op ikke haar aanbod in moet gaan :)

lijkt me wijs :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 10:54

Dat doe ik ook zeker KiWiKo :j Want tijdens de 'normale' lessen voor je E leer je zeker niet paardvriendelijk rijden :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:58

Be my guest. Als ik kan bijdragen aan een comfortabelere reis van je paard, dan doe ik dat graag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:00

_Kiki_ schreef:
Dat doe ik ook zeker KiWiKo :j Want tijdens de 'normale' lessen voor je E leer je zeker niet paardvriendelijk rijden :n

precies :)

in je rijlessen e leer je inderdaad niet paardvriendelijk rijden met de wagen :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 11:15

Ohja, nog iets wat me is opgevallen. Als de trailer achter een automaat hangt doet ze het veel erger dan normaal.

(Heb ikke een pb gestuurd)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:21

Weet je wat ook wel helpt?
Zelf in de trailer gaan staan met losse handen terwijl iemand anders rijdt.
Dan weet je daarna precies hoe het voelt en weet je ook beter hoe je paardvriendelijk zou moeten rijden.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 11:24

Het probleem is dat ik dan denk ik meteen alles onder kots :+

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:24

Ik doe altijd wat om in de trailer. Maar dan gewoon bandage's. Transportbeschermers vind ik te eng. Zijn veel te groot etc.