Prijs pony op een paardenmarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

16Eli

Prijs pony op een paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:45

Heey Allemaal,

Ik was nieuwsgierig wat een D/E-pony op een paardenmarkt ongeveer zou kosten?
Een pony tussen de 2,5 en 5 jaar; onbeleerd.
Wel gezond

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door 16Eli op 14-01-10 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Frozen

Re: Prijs pony op een paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:48

Ik zou geen paard kopen op de markt,maar bij een particulier,of handelstal...daar kun je het paard laten keuren en uitproberen...

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:49

De kans dat je een 2,5 - 3 jarige tegen komt op de markt is niet erg groot. En als je ze wel tegen komt, zou je twijfels moeten krijgen bij het paard. Een paard van die leeftijd is vaak al mee aan het werk geweest. Waarom wordt hij dan op de markt verkocht? Paarden van die leeftijd zijn wel verkoopbaar, tenzij er iets aan mankeert. Op een markt kun je het paard niet klinisch / rontgenologisch laten keuren.
Mijn mening is dat als je iets op een paardenmarkt koopt, je het beste een veulen kunt kopen. Daar is nog weinig mee gedaan en veulens zijn er in overschot. Deze komen ook vaak op de markt terecht omdat ze relatief moeilijk te verkopen zijn als er wat minder papier bij zit..

Mijn tip: denk goed na voordat je aan zoiets gaat beginnen!!!

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 18:50

Yommie schreef:
Ik zou geen paard kopen op de markt,maar bij een particulier,of handelstal...daar kun je het paard laten keuren en uitproberen...

Dat is waar, maar ik was toch nieuwsgierig
Ben nog nooit op een paardenmarkt geweest. Dus wil er zeker een keer heen..
Om dat ook eens ervaren te hebben

Ja we denken er zeker goed over na!
Veulen is waarschijnlijk wel beter, maar ik denk niet dat mijn ouders voor een veulen willen gaan.
We weten het ook nog niet zeker, hangt er helemaal vanaf hoe alles loopt enz

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:04

Het is zeker interessant om eens op een paardenmarkt te kijken, al zullen er bokkers zijn die dat niet met mij eens zijn...
Maar iets kopen is heel wat anders!! Een paard / pony staat niet voor niets op de markt. De verkopers krijgen op zo'n markt veel minder geld voor zo'n paard ten opzichte van het reguliere verkopen. Op de markt kan er makkelijk een probleem verzwegen worden. Je kent de verkoper toch niet en zult hem waarschijnlijk ook nooit meer tegenkomen... Je kunt dus ook niet meer naar hem terug als het paard niet goed blijkt te zijn.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:59

denk goed na voordat je op de paardenmarkt een paard koopt

linnie018

Re: Prijs pony op een paardenmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 22:04

ik zou ook geen paardje van de paardenmarkt kopen, want de meeste die daar gekocht zijn hebben wel wat.

het hoeft niet altijd zo te zijn. en niet te ernstig natuurlijk.

maar het zou niet leuk zijn.