Mijn twee verzorghaflingers staan op een kleine pensionstal met 6 stallen en een paddock en 2 weilanden.
De dochter van de staleigenaar heeft iets verderop aan dezelfde weg een iets grotere pensionstal met een buitenbak, longeerbak en binnenbak waar wij gebruik van mogen maken omdat onze paddock eigenlijk net iets te smal is om in te rijden.
Nu hebben we alleen een probleempje: om naar de bak te lopen moeten we eerst over een weg (waar overigens wel goed gestrooid is) en daarna op het erf van die andere pensionstal over een paadje waar niet gestrooid was. Het is daar dus echt een ijsbaan. het grootste deel kunnen we door een weiland lopen, maar we moeten uiteindelijk toch een meter over dat pad heen, en het is gewoon niet te doen.
Van de week hadden we er éen van de paarden meegenomen, en we gingen echt stapje voor stapje vooruit, en alsnog gleed ze uit als een soort bambi (beide haflingers hebben ijzers aan alle 4 de hoeven).
Het was echt doodeng, maar gelukkig ging het goed.
Nu zitten we in een dillema, want aan de ene kant willen we voor geen goud over dat pad heen, aan de andere kant zullen we wel moeten; onze eigen paddock, waar ze normaal 5 uur per dag in staan, is onbruikbaar, en ze móeten gewoon beweging krijgen. Ze zijn gewend om lekker los te lopen, en met al dat binnenstaan nu zijn het net tijdbommetjes.
Ze moeten gewoon lekker hun energie kwijt kunnen in die binnenbak, ik vind het gewoon zielig anders.
Nu heb ik wel is gehoord dat je lappen katoen of sokken om de hoeven kan doen, en dat dat de kans op uitglijden verminderd. klopt dit? en als iemand anders tips of alternatieven heeft zijn die ook zeer welkom!
Dat hebben ze bij mij op de ponyclub ook gedaan en het werkt goed
, dus ja die kende je natuurlijk al. Waarom ben je er dan niet eerder opgekomen? 
succes!