Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

rakni schreef:je kunt ook voor het ruiterbewijs kiezen omdat je dan altijd goed verzekerd bent!
rakni schreef:je kunt ook voor het ruiterbewijs kiezen omdat je dan altijd goed verzekerd bent!
Of omdat je paarden wilt huren.
Maar echt nodig heb ik m ook niet vaak gehad.

ik adviseer ook het ruiterbewijsweekeind bij stal 't reelaer
savannah13 schreef:ik moet mijn ruiterbewijs halen omdat ik dan verzekert ben als ik met mijn verzorg pony alleen in de bossen ga rijden ik moet hem halen van de eigenaar van mijn verzorg pony
EricPrast schreef:Bij Stal 't Reelaer in Raalte kun je het in één weekeinde halen. Maar hoezo zou je dat willen?
EricPrast schreef:Bij Stal 't Reelaer in Raalte kun je het in één weekeinde halen. Maar hoezo zou je dat willen?
cissy schreef:ik heb er 1 dag over gedaan en m nog nooit nodig gehad
Waarom wil je dit weten? Heb je het ruiterbewijs ergens voor nodig? Je hoeft m nl alleen maar te halen om in bepaalde natuurgebieden te mogen rijden, verder is ie nergens verplicht.
Er worden op maneges wel eens cursussen gegeven en die duren dan incl theorielessen een aantal maanden, er zijn ook ruiterkampen van een week met afsluitend het ruiterbewijs. Het is maar wat je wilt?
Citaat:De eigenaar is ten alle tijde verantwoordelijk voor schade veroorzaakt door zijn/haar dier, ook als het door een ander bereden wordt
savannah13 schreef:cissy schreef:ik heb er 1 dag over gedaan en m nog nooit nodig gehad
Waarom wil je dit weten? Heb je het ruiterbewijs ergens voor nodig? Je hoeft m nl alleen maar te halen om in bepaalde natuurgebieden te mogen rijden, verder is ie nergens verplicht.
Er worden op maneges wel eens cursussen gegeven en die duren dan incl theorielessen een aantal maanden, er zijn ook ruiterkampen van een week met afsluitend het ruiterbewijs. Het is maar wat je wilt?
1 dag dat lijkt me heel onwaarschijnlijk waar heb je die gehaald?

Olympia schreef:Ik kon toen op de manege waar ik reed mijn ruiterbewijs halen. Je was er een dag zoet mee.. Ik heb hem tot nu toe een paar keer echt nodig gehad als ik ergens met een vriendin bijv een buitenrit wilde maken op een vreemde stal.
Ik heb dat ding ondertussen al iets van 10 jaar, weet dus ook niet meer zo precies hoe het die dag ging.