Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blijheid schreef:Ik zal eerlijk zijn, ik zou als ik de verkoper was niet mijn paard 2 maanden aan iemand meegeven en die hun gang laten gaan. Misschien leg je er wel een niet passend zadel op wat weer andere klachten geeft bijvoorbeeld.Als je zoiets wil doen zou ik wel een goed contract laten maken waarin staat wat er precies gebeurd. Stel dat het paard koliek krijgt terwijl hij bij jou staat, en het is einde verhaal, wie maakt die beslissing dan? Jij of de huidige eigenaar? En moet je het paard dan alsnog betalen, of deels, of niet? Dat soort dingen moeten heel duidelijk zijn wil je gedonder voorkomen.
Persoonlijk zou ik dan ook kiezen voor foto's maken. Bij goedkeuring betaal jij, bij afkeuring de verkoper.
knollentuin schreef:ik ken zat paarden die niet door een buigproef komen maar helemaal goed zijn op de foto en altijd goed lopen..andersom ook
het zal altijd een keuze zijn met een risico eraan,maar dat geldt voor alles wat leeft,toch?
Blijheid schreef:@ TS
Het is ook maar een voorbeeld, in plaats van een niet passend zadel zou je ook kunnen denken aan een trap op de wei, uitglijden in de sneeuw etc. Wat gebeurt er als je paard op het been wordt goedgekeurd maar er als gevolg van een ongelukje iets anders uit komt?
Er zijn zo vaak verhalen op bokt van mensen die een pony/paard op proef hebben die een ongelukje krijgt, zonder van te voren te hebben afgesproken wat er gebeurt. Daar probeer ik je alleen voor te waarschuwen. Leg alsjeblieft goed vast (op papier) wat jou verantwoordelijkheden zijn (zowel financieel als qua zorg voor het paard) als hun verantwoordelijkheden.
meggiemeg schreef:Caesar schreef:Bij afkeur voor verkoper, goedkeuring voor koper...
Paard is in principe niet goedgekeurd!
Ik wil m alleen graag een kans geven.
Eigenaar wil ook erg graag dat dit paard bij ons komt en blijft.
meggiemeg schreef:We hebben bewust voor een wat langere periode gekozen omdat je toch wat aan de stand van de hoef moet gaan veranderen, dit kost gewoon meer tijd. Dat heb je met 2 weken gewoon niet gezien. Paard heeft daar gewoon wat tijd voor nodig.