onze trailer staatbij de pensionstal op het gras tegen de karrepoort van de boer. Met andere woorden, vol in weer en wind. Woensdag avond ouden we een poging ondernemen weer eens naar de verenigingsles te gaan maar de zwengel bleek volledig vast gevroren, zat geen beweging in...
Iemand tips om de boel te ontdooien?
Zelf hadden we al het volgende bedacht :
* Handdoeken erom heen, water koken en dat over de handoeken en daar een vuilniszak overheen * Slotontdooispul er overheen/in * Icepacks in het kokende water verwarmen en erom heen knopen
Water zal weer gaan bevriezen, dus dan lijken mij ontdooi middelen en de icepacks een beter idee, als je stroom daar kunt krijgen (b.v. middels verlengsnoeren), kun je ook daar gaan föhnen
Niet ontdooien met water, dat bevriest gelijk weer (en anders op het moment dat je hem weer wegzet) . Föhn/straalkachel erop?
Als het ontdooit is gelijk olie erbij in laten lopen (dat bevriest niet zo snel).
R1200
Geplaatst: 08-01-10 09:53
Water is geen goed idee, dat vriest meteen vast. Het beste is om ergens warmte vandaan te halen, en daarna olie en/of vet erover smeren. Een beschermhoes voor de trekhaak is zoiezo geen slecht idee, zeker als de aanhanger maar incidenteel wordt gebruikt
LetsgoKelly
Geplaatst: 08-01-10 09:54
Het slot hebben wij met slotontdooier ontdooid en de remmen met een kacheltje die we er onder hebben gezet
Ibbel
Geplaatst: 08-01-10 09:57
Simmie schreef:
Zwengel om het neuswiel omhoog/omlaag mee te draaien denk ik?
Ah Ik had echt geen idee
Slotspray lijkt me dan het slimste, als er ruimte is om dat ergens tussen/in te spuiten en daarna kruipolie of WD40 oid ertussen.
zongrit
Geplaatst: 08-01-10 10:02
ja wd 40 maar moet je doen als hij als ondooid is befriest ie gelijk een a 2 weeken niet meer maar dan moet je wel even plastikzak omheendoen als er weer water bij komt ziet ie zo weer vast
woeliej
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-10 12:06
Ibbel schreef:
Simmie schreef:
Zwengel om het neuswiel omhoog/omlaag mee te draaien denk ik?
Ah Ik had echt geen idee
Slotspray lijkt me dan het slimste, als er ruimte is om dat ergens tussen/in te spuiten en daarna kruipolie of WD40 oid ertussen.
dat ding idnerdaad!
Eirikur
Geplaatst: 08-01-10 13:06
Verlengsnoer mee en de föhn er op zetten. Gaat je absoluut wel wat tijd kosten, reken op zomaar eens een half uur, maar op die manier kun je wel gericht verwarmen. Evt. idd. in combinatie met slotspray of ruitontdooier om het vriespunt te verlagen.
Ik hoop trouwens voor je dat ie niet ook op de handrem staat, want dan heb je meteen het volgende probleem...
woeliej
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-10 18:35
nou, we hebben hem ontdooit gekregen!
Pa had een verfbrander liggen (handig, een bouwvakker als pa!) en die had de zwengel in-no-time ontdooit. WD-40 erin gespoten en bovenkant ingesmeert met vasseline in de hoop dat er geen vocht meer in/op gaat zitten. Ingepakt met een oud stuk stoelkussen en vuilniszak erover. Hopelijk gaat het zo weer even goed!
Maar als je 1 probleem hebt opgelost dient zich uiteraard het volgende aan.. 1 maal bij de binnenbak aangekomen bleek m'n paard kreupel... Dus nou heb ik een ontdooide trailer, maar niet het paard dat ik erop wil zetten...
Ibbel
Geplaatst: 08-01-10 18:46
Oei, da's minder makkelijk op te lossen met wat WD40 (en die verfbrander raad ik maar helemaal niet aan )
woeliej
Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-10 20:38
Ibbel schreef:
Oei, da's minder makkelijk op te lossen met wat WD40 (en die verfbrander raad ik maar helemaal niet aan )
hahah, dan toch maar die ice pack Nu maar even naar stal en kijken hoe het nu is, vanmiddag voelde en zag ik er niets aan..