Dit is mijn probleem.
Ik heb in de zomer van 2008 een bedrijfs ongeluk gehad (paardenbedrijf) met erg vergaande gevolgen, namelijk blijvende handycap aan een hand en ik loop dag en nacht met pijn. Ik kan mijn werk als ervaren paarden verzorgster/trainster nooit meer doen. Paarden zijn mijn lust en leven. Ik heb zelf 2 pony's waar ik dus nu ook hulp bij heb.
Het advies van artsen, therapeuten en psygoloog (ik ben inmiddels depresief geworden door de hele gang van zaken) is dat ik weer moet gaan paardrijden, goed voor mijn lichamelijk en geestelijk balans en een mogelijke stimulans voor mijn hand.
Wat zegt meneer de werkgever? "Als ik zie of hoor dat je paardrijd sleur ik je aan je haren naar mijn bedrijf en ga je gewoon weer aan het werk! Want als je kunt paardrijden kan je ook gewoon werken."?
Een schat van een werkgever of niet? O, zo meelevend.
Dus paardrijden = uitmesten, opstrooien, voeren, in-uitspannen, poetsen.......
Ik heb het over een bedrijf met 52 paarden en (nu) 4 man personeel + werkgever. (die help echt niet)
Hij wil niet inzien dat ik iemand nodig heb om mijn pony te zadelen en dat ik dus maar met 1 hand kan rijden. Mijn pony is western getraint, dus met 1 hand rijden is geen probleem.
Op een koers draver rijden is een heel ander verhaal. Kan je met geen mogelijkheid met 1 hand rijden, vooral daar niet. Aan 2 handen heb je vaak nog te weinig.
Omdat ik onderhand toch veel kosten maak met reizen van/naar ziekenhuizen en bedrijfsarts, onderzoeken, behandelingen, en psygoloog en veel pijnstillers gebruik (veel kosten die niet of maar gedeeltelijk door zorgverzekeraar vergoed worden) heb ik een letselschade advocaat in de arm genomen. Deze heeft mijn werkgever aansprakelijk gesteld voor de geleden en nog te krijgen kosten.
De knurft (lees werkgever
) zegt niet aansprakelijk te zijn
Ik ben nu dus genoodzaakt om een rechtzaak tegen hem te beginnen.
De relatie tussen ons was allang om zeep en contact gaat via reintegratiebureaus en advocaten.
Met hun om tafel gaan heeft geen zin, ze praten mooi mee en houden zich gewoon aan hun standpunt.
Ik weet ook wel dat de werkgever aan mij veel kosten kwijt is (deels zijn eigen schuld door geen contract te laten tekenen en eenzijdig afspraken veranderen) maar hij is (als het goed is) verzekert hier voor, maar hij weigert medewerking.
Zijn er meer die zo'n werkgever hebben/hadden?
En eventuele adviezen? Ontslag nemen is voor mij geen optie, heb ik geen inkomen meer.

Dat is bedrijfsrisico, als hij slim was had hij een verzekering afgesloten voor zoiets. Mijn bazin was ook not amused toen ik ziek werd, maar ja das pech ik heb er ook niet omgevraagd en ik neem aan de Ts ook niet.
.