ArabicQueen schreef:Hier ook mijn golf 4 heeft 120 PK ik kan makkelijk een 2 paards trailer trekken met 1 paard van 165 erin...
Maar de vraag is of dat mag (ivm de kogeldruk) 
felicity schreef:Ik vraag me toch altijd weer af waarom mensen een 3 of zelfs een 4 paards trailer willen. Ik heb eens een keer mee mogen rijden met een flinke pick up en een 4 paards trailer. Mijn ervaringen waren dat het een behoorlijke lange combinatie word is en die behoorlijk wat stuurmanskracht nodig heeft om op smalle weggetjes met bochtjes te rijden. Laat staan een stukje achteruit rijden. Ik vond dat allemaal een heel stuk moeilijker gaan dan een 2 of een 1.5 paards trailer. Daarbij vind ik dat de paarden erg weinig ruimte hebben naast en boven hun. Ze staan eigelijk een beetje klem.
Mijn belg van 1.60 en niet super breed heeft der ingestaan. Dat ging kwa lengte net. En kon er toen nog 1 paard bij en een kleine pony. Maar dan was het echt vol.
Ook lijkt het me behoorlijk lastig als je met die combinatie op wedstrijd wil en ook 3 paarden geladen hebt. Met laden en lossen bedoel ik dan.
Mijn keuze zou dan echt zijn ee vrachtwagen. Rijdt voor mijn idee toch relaxter. En voor de paarden ook meer ruimte.
Een vrachtwagen met 3 paarden mag niet zomaar... dan moet je nl. een vrachtwagenrijbewijs hebben.
Enige optie is dan een 2-paards vrachtwagen en een trailer erachter.
Er bestaan simpelweg geen vrachtwagentjes van minder dan 1400 kg eigen gewicht die ook nog 2100 mogen laden. Dat heb je wel nodig als je 3 paarden (3x600kg), jezelf + accessoires (150 kg) en een tankje diesel (80 kg) mee wil nemen. En dan heb ik het nog niet over passagiers.
2000 kg eigen gewicht met max. toelaatbaar 3500 is al een heel nobel streven als je een vrachtwagen gaat bouwen.