Citaat:
maar na ondertussen al zeker 5 keer opnieuw geprobeerd te hebben (van ruim een uur per keer (tot zijn concentratie op was)), krijg ik hem nog steeds niet verder dan met zijn voorbenen in de trailer en zijn achterbenen op de klep,
trillend over zijn hele lijf, en zodra hij ook maar 'iets' hoort buiten de trailer, dan knalt hij de trailer weer uit.
ik zou op dit punt dus stoppen.
even een paar stappen terug gaan doen.
zet hem op de laadplank,ga er af en laat het daarbij.
doet dit net zo vaak tot je merkt dat hij helemaal relax een dutje gaat staan doen op die laadklep.
( en dan bedoel ik dus geen uur proberen,maar elke dag 1 of 2 keer)
vraag hem dan een pasje verder en laat het daarbij.
niet daarna op stal zetten met een bak voer, des te harder zal hij de volgende keer weer naar zijn voer willen.
geef hem een aai over zijn bol,zeg dat het een knappe jongen is en zet hem in de wei/paddock of wat dan ook,maar ga zeker niet voeren.
heb je zelf een trailer?
ga dan wel elke dag even bezig, op de plank en er weer af.stapje verder,even staan en er weer af.
steeds een stap verder tot hij rustig in de trailer staat en van daaruit dan verder werken aan geluiden om hem heen,pratende mensen etc?
denk dat ik het zelf op die manier zou aanpakken.
er zijn ook homeopatische middeltjes te koop om hem wat rustiger te krijgen.
http://www.nmlhealth.com/p,34,444/Puur-Onrust.aspx
misschien ook nog een idee om te ondersteunen met bach bloesem therapie?
er zijn zo vele methodes om een angstig paard weer in een trailer te krijgen.
elke paarden "goeroe" kan wel bij je langs komen om je er mee te helpen, ik weet dat volgelingen vab monty roberts kunnen helpen, of van emiel voest en nog wel meer.
misschien dat je hen kunt benaderen daarvoor?