HELP AUB!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

HELP AUB!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:49

Ik weet niet of het hier goed staat maar anders aanpassen aub?

Titel zegt het eigenlijk al......
Het is het volgende : mijn papa zorgt vr Ully met dit weer en dat is alle jaren in de sneeuwperiode en winter al goed gegaan maar gisteren is mijn papa gevallen van de trap thuis en tot overmaat van ramp is hij op de weide bij Ully nog is gevallen, gevolgen : schouder uit de kom,heup beschadigd, schouderblad en ribben beschadigd.
Ik geraak amper bij Ully met dit weer want het is hier verschrikkelijk van de sneeuw; losweg naar de weide is niet berijdbaar dus vanop straat parkeren en vandaar naar de weide.
Ully heeft alle dagen al alles gehad maar vandaag dus niet, ik probeer strakjes als mijn dochtertje wakker is toch naar Ully te gaan en mijn meisje bij mijn mama te brengen (in 4x4)
Kathleen, die steeds met de vrachtwagen vr mij rijdt hare camion is dus binnen in garage, dus kan Ully niet binnen zetten vr even tot dit verschrikkelijke weer over is.
Mijn vraag : KAN IEMAND MIJ AUB HELPEN MET VERVOER OM ULLY DEZE DAGEN OP STAL TE ZETTEN????
Vr alle duidelijkheid : Ully staat op een weide mét stal met alles wat hij nodig heeft en komt niets tekort en is in blakende gezondheid maar vanaf vandaag geraakt er vandaag dus niet iemand meer naartoe ivm dit slechte weer.
Bedankt

nb. Ben wel van België

girly_1

Re: HELP AUB!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:56

Ik moet ook hemel en aarde bewegen om bij mijn dieren te komen, ik ken het probleem ! zeker wanneer je ook nog kindjes hebt die je mee moet slepen ! Ik heb twee zonen één van 4 maanden en één van 8 jaar. Deze periode heb ik de buren van het pension om hulp gevraagt, voor jou misschien ook een optie ?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:57

Dus als ik het goed begrijp zoek je iemand met trailer die voor jouw je paard wil vervoeren vanaf de weide naar een stal omdat je er zelf niet bij kunt komen ivm de sneeuwval? Hoe moet iemand met trailer er dan komen? En zou het niet lukken om een dagelijks ritje te maken naar je vader/moeder dat die even op je dochter let (dat lukt misschien nog wel ondanks zijn verwondigen) en dat jij je paard verzorgd? Iemand te vinden die bij jouw in de buurt woont en het aandurft om in deze slechte omstandigheden te rijden wordt lastig vrees ik..

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:00

bedankt vr je begrip :)
ik heb een dochtertje van 22 maandjes die even paarden-en dierengek is als mama maar het is nu echt té koud vr haar vind ik, ze is al 2x goed ingeduffeld meegeweest en vond het echt té gek,zeker de gekke bokkesprongen die Ully maakt op het stukje weide waar hij op mag in de dag maar het is gew écht té koud nu vr haar vind ik, weide ligt helemaal open tussen andere velden zie je.
Er is wel een boer maar mét hem heb ik niet echt een goed contact.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:02

dat klopt!
Fleurtje kan wél bij mijn mama terecht en ik kan hem alles wel geven (staat op de weide) alleen met het water is het een immens probleem, de losweg naar de weide is nl met dit weer echt,zelfs in 4x4, niet te berijden,dus moet me op straat parkeren en met jerrycans (container van 1000l is helemaal bevroren) naar boven op de weides en lichamelijk lukt me dat dus echt niet) met een hamer ijs in drinkenbak kapotkloppen lukt ook niet meer helaas en dat is dus mijn grote probleem, het water.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:09

waar staat je paard? en wat moet er nu gebeuren snap het niet helemaal

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 13:11

ik zoek hulp ivm evtl vervoer of anders hulp ivm en dan met name het watergeven
paard staat ca 15min van Brussel in Asse

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:53

Als je nu de dagelijkse zorg niet kan geven zou ik het paard tijdelijk van stalling verplaatsen. Naar een pension oid waar gevoerd wordt. En inderdaad als de trailer niet bij het land kan komen dan het paard maar naar het punt waar er wel geladen kan worden. De noodzakelijke zorg (water en voeding) moet hij natuurlijk wel krijgen.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:02

friesiszwart schreef:
Als je nu de dagelijkse zorg niet kan geven zou ik het paard tijdelijk van stalling verplaatsen. Naar een pension oid waar gevoerd wordt. En inderdaad als de trailer niet bij het land kan komen dan het paard maar naar het punt waar er wel geladen kan worden. De noodzakelijke zorg (water en voeding) moet hij natuurlijk wel krijgen.

Dat is nu precies wat de TS wil en vraagt daar hulp bij 8-)

Heel moeilijk probleem. Ik zou zelf niet met de trailer op pad gaan. En aan de hand meenemen zal ook niet echt veilig zijn. Ben je in staat om zelf een pad schoon te scheppen zodat je daardoor een makkelijker doorgang hebt?
Het is op dit moment natuurlijk voor veel mensen alllemaal wat moeilijker en ik begrijp dat het ook lastig is al je een meisje van 22 maanden hebt die je niet zomaar even meekunt nemen.

Volgens mij is het enigste wat je kunt doen, het accepteren dat je de verzorging niet zo kunt doen zoals je gewent bent. Dus dat je het moet doen zoals het wil..Als je er dan 1x per dag kunt komen, ervoor zorgen dat je paard genoeg te eten heeft en toch proberen om de waterbakken los te kappen. Of jerrycans meenemen op een slee.
Het is niet anders, hij zal niet gelijk verhongeren en verdorsten, misschien kun je sneeuw in een emmer doen en dit in de stal zetten..

En bedenk je dan dat het maar voor een korte periode zal zijn.

Veel succes..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:14

1 jerrycan bloedheet water. 1 cementkuip vol met schoon sneeuw en samenvoegen. Dan hoef je maar de helft van het water te slepen.

Ik kan je helaas ook niet helpen. Ik zou met mijn paarden naar mijn ouders in henegouwen gaan, maar dat gaat ook niet door door middel van het slechte weer (mijn vervoer heeft afgezegd).
Dus wordt kerst alleen vieren.
Misschien dat je dan een profesioneel bedrijf in kan huren, maar gaat je dan wel weer geld kosten.
Ben bang dat veel bokkers liever niet op de weg komen met een trailer.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:25

Dit topic gaat opslot.
Het is namelijk niet de bedoeling om topics dubbel te openen in andere fora. Dit is iets wat thuis hoort bij EA-GZ-Diensten. Daar heb je al een topic over dit onderwerp geplaatst;
[EA-GZ] HELP AUB!
Dus hier een slotje.