Hoe hebben jullie alles geregeld (verdiensten lessen e.d.)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klootje

Hoe hebben jullie alles geregeld (verdiensten lessen e.d.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 15:05

Hallo,

Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel. Hoe hebben jullie alles "goed" geregeld qua belastingen/verzekeringen/enz als het gaat om lesgeven, trainen van andermans paarden, stallen van andermans paarden, enz.

Is het handig om je te laten inschrijven bij de KvK om op die manier ook bepaalde aftrekposten te kunnen geven en de belasting of kun je dat ook gewoon bij je "persoonlijke" belastingaangifte doen?

Ook is mijn vraag, kun je makkelijk zelf je "persoonlijke" aangifte doen? Ik heb het nog nooit gedaan, maar je schijnt daarvoor geen boekhouder nodig te zijn toch?

Ik wil namelijk graag alles goed geregeld hebben zodat je niet met boetes e.d. komt te zitten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:22

Het is in ieder geval zinvol om eens bij de KvK te gaan praten.
Je kunt niet zomaar stellen wat de beste oplossing is, omdat het volledig afhankelijk is welk deel van je activiteiten als inkomen geldt en welk deel als bijverdienste.
Met name bij verzekeringen is het niet onverstadig om aan te geven dat het om activiteiten gaat die geld opleveren, zelfs al staat een en ander niet echt in verhouding tot elkaar.