Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ikke schreef:De enige kanttekening bij je verhaal: Er zijn verzekeringen waarbij je expliciet moet vermelden dat je paard(en) hebt.
Voor de rest is het hele verzekeringsverhaal rondom het ruiterbewijs de grootste flauwekul!
Één uitzondering: wanneer je in staat bent om meer schade te veroorzaken (jouw schuld!!) dan je WA (of AVP) vergoedt, dan kun je voor een aanvullende uitkering bij het ruiterbewijs terecht.
Hoe je een dergelijke berg schade moet veroorzaken weet ik niet, maar je weet maar nooit.........

Only_Hellen schreef:Ja, 2,5 miljoen moet redelijk toereikend zijn. Alleen in dit geval was de arts nog relatief jong, en had nog minimaal 20 jaar kunnen opereren a 1,5 ton per jaar.
Dit zijn wel hele uitzonderlijke gevallen natuurlijk. Maar ook in nederland komen steeds meer Amerikaanse toestanden voor.
Yessy schreef:Het ruiterbewijs dekt toch alleen schade die niet door andere verzekeringen al wordt gedekt? Dus stel je hebt een AVP en rijdt die arts andersteboven met je paard, dan keert je ruiterbewijs alleen uit als je boven het bedrag van je AVP komt.
Only_Hellen schreef:Ik kan een voorbeeld geven. Iemand reed met haar paard over een paard, waar op dat moment net een chirurg fietste. Paar schrok ergens van en liep tegen de arts aan. Arts kwam ten val en verbrijzelde zijn hand. Hierdoor kon hij zijn werk niet meer uitvoeren als daarvoor en zijn eigen arbeidsongeschiktheidsverzekering verhaalde dit dus op de veroorzaker. Bedrag van de claim kwam boven het verzekerde bedrag van 1 miljoen uit.
Is dus niet verzonnen, maar werkelijk gebeurd.

elias schreef:psalm_b schreef:Ik heb net mijn ruiterbewijs gehaald en toen zeiden ze dat ik verzekerd was. Krijg geloof ik in januari alle spullen met de informatie.
ohhhh ik heb hem ook net gehaald britt!
haha
ik dacht inderdaad dat je dan automatisch werd verzekerd ofzo..
beantsje schreef:en....is die claim uiteindelijk ook toegekend/uitgekeerd? Nederlandse verzekeraars zijn meestal niet zo scheutig met uitkeren van letselschade....
.