Kosten uitvaartverzekering paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoesPleasure

Kosten uitvaartverzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 19:11

Wie heeft er een uitvaartverzekering voor zijn of haar paard en wat is daarvoor de maandpremie?

Heb net geprobeerd via de site van Hippo Zorg wat te berekenen, maar die doet het niet.

Ik las via een vriendin over de site van een dierencrematorium en dat sprak me wel aan,
mocht mijn paard komen te overlijden. Kosten hiervan bedragen minimaal 1400 euro.

Ik weet dat de verzekering afhankelijk is van de leeftijd van je paard e.d.

Maar ff globaal genomen gaat het hier om een kerngezond rijpaard van 9 jaar oud met een stokmaat van ca.1.67m

Wie heeft er info?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:55

Info niet, maar even uitgaand van het feit dat dit paard de 19 jaar wel zal helen (en dus nog tien jaar te leven heeft), zou je dus aan 140 euro per jaar voldoende moeten hebben. Beetje overhead en kosten, kom je op zo'n 200 euro per jaar.

Zomaar voor de vuist weg kun je dus zeggen dat wanneer de premie (fors) hoger is als die 200 euro, je je serieus achter je oor moet gaan krabben of het wel zinvol is.
Verzekeren doe je namelijk datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of betalen en dit lijkt me nu typisch iets waarvan je heel goed de gevolgen kunt overzien en berekenen. Stap dus niet zomaar in zo'n verzekering, maar reken ook even uit wat het je in totaal gaat kosten.

kimmie88

Re: Kosten uitvaartverzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:08

Een vriendin van mij heeft haar hengst van 3 jaar helemaal in de verzekering en dus ook voor een uitvaart en betaald tussen de 70 en 80 euro pm.

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 09:03

Ik denk dat de schatting van Ikke wel reeel is.
Tussen de 10 en 15 euri per maand voor een uitvaartverzekering lijkt me redelijk.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 06:56

Iets in die trant zal het wel zijn, ja. Als je nagaat wat een uitgebreide verzekering kost, doe je er nog iets bij en dan heb je je totale kosten plaatje