Wat kost/vraagt een stalhulp per uur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Wat kost/vraagt een stalhulp per uur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:01

Simpele vraag: Wat kost/vraagt de gemiddelde stalhulp per uur?
(Het gaat alleen om stallen mesten/bijhouden en paarden binnen/buiten zetten.)

Anoniem

Re: Wat kost/vraagt een stalhulp per uur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:05

Ik denk toch 10 euro per uur zo. hetzelfde als het minimum loon. Maar je zou natuurlijk ook mensen laten helpen in ruil van rijden. Er zullen vast wel mensen zijn die dat doen ( ik wel toen ik 13 was)

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:08

Ik ben zelf stalhulp maar verdiende ik maar zoveel ;) Ik krijg 5E per uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:10

5E per uur vind ik erg weinig, dat is volgens mij nog minder dan het minimumloon

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:11

Een paar jaar terug kreeg ik helmaal niks. Dus zou blij zijn met 5 euro haha.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:14

breezy302 schreef:
5E per uur vind ik erg weinig, dat is volgens mij nog minder dan het minimumloon

Niet als je 17 bent ;)

Ik denk ook niet veel meer dan het minimum (jeugd) loon

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:14

ik verdien 9 euro per uur maar dat is wel in België :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:15

Conform CAO toch?
Mits aangesloten bij een bond.
Maar ik zou zo'n richtlijn aanhouden :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:17

ik verdien 7 euro per uur en word in januari 21..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:19

Ik ken een aantal stalhulpen in verschillende leeftijden.
17 jaar: €4.50 per uur, werkt 3 uur per dag, mest 12 stallen en zet de paarden buiten en/of in de stapmolen.
23 jaar: €6.75.- per uur werkt fulltime 40 uur en stapt veel met revalidatiepaarden, mest 24 stallen en zet paarden buiten en haalt deze binnen, voert en heeft het erf in onderhoud, ook de faciliteiten, zoals bakslepen etc
37 jaar: €9.- per uur werkt fulltime 36 uur en mest 18 stallen, zet paarden binnen/buiten, doet veel aan onderhoud en verzorgt enkele lessen. Groomt op elke wedstrijd, voert etc etc..

Persoonlijk vind ik dit natuurlijk onzettend onderbetaald voor het vaak lichaamlijk zware werk wat verricht wordt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:19

yeye schreef:

Ik ben 17 en verdien €3.10 :Y)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:21

moonfish13 schreef:
yeye schreef:

Ik ben 17 en verdien €3.10 :Y)

:(:) :P
Ik ben 19 :D het enige werk dat ik moet doen is de paarden voederen, borstelen, buiten en binnen zetten, stallen mesten (ongeveer 10 per dag) en opzadelen. het rijden zelf hoort hier dus niet bij (zijn grand prix paarden waar enkel de vrouw des huizes op mag :D)

misz_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:24

[***] schreef:
Ik ken een aantal stalhulpen in verschillende leeftijden.
17 jaar: €4.50 per uur, werkt 3 uur per dag, mest 12 stallen en zet de paarden buiten en/of in de stapmolen.
23 jaar: €6.75.- per uur werkt fulltime 40 uur en stapt veel met revalidatiepaarden, mest 24 stallen en zet paarden buiten en haalt deze binnen, voert en heeft het erf in onderhoud, ook de faciliteiten, zoals bakslepen etc
37 jaar: €9.- per uur werkt fulltime 36 uur en mest 18 stallen, zet paarden binnen/buiten, doet veel aan onderhoud en verzorgt enkele lessen. Groomt op elke wedstrijd, voert etc etc..

Persoonlijk vind ik dit natuurlijk onzettend onderbetaald voor het vaak lichaamlijk zware werk wat verricht wordt.

over het algemeen is dat inderdaad zo, ik ben met mijn 5E per uur dan ook zeker blij. Ik heb bij stallen gewerkt en daar was het heel dramatisch daar verdiende 19 tot 22 jarigen 3,40E......

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:28

eigenlijk dus bar weinig wat stalhulpen verdienen..

ik mest,voer,binnen/buiten zetten,longeren,helpen met in/uitspannen en achterop staan,zorgen dat de stallen netjes blijven,poetsen,veulens in handen nemen enz..eigenlijk alles wat voorkomt op stal :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 13:30

Ik zal even een toelichting geven.
Het gaat om het mesten van 5 stallen en het binnen/buiten zetten van 3 paarden en 2 hengstveulens.
Gewoon aan huis.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:33

Liefde, werk en oud papier!
Nog steeds valt de paardenbranche daar onder....
Er wordt idd vaak geholpen in ruil voor rijden.
Ik weet niet wat normaal is, maar CAO gerelateerd lijkt mij minimaal op zijn plaats!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:37

Haha!!
Als ik 10 euro per uur kon verdienen in de paarden was ik allang weer daarin gaan werken.
Het is echt heel weinig hoor wat je verdient..precies weet ik niet maar je zou eens naar een manege kunnen bellen,
Misschien dat die je kan vertellen waar je het op kan vragen, De CAO en het minimum loon in de agrarische sector ligt heel anders als bijv.in de detail handel ;) Zo uit mijn hoofd verdiende ik toen ik 16-17 was rond de 4/5 euro per uur.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 11-12-09 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:38

dan verdien ik echt wel veel eigenlijk :D zeker blijven dan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:41

Ik schrik een beetje van de lage bedragen zeg! Had geen vetpot verwacht maar wel meer als dit!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:46

hangt het ook niet af of je het officiëel doet of gewoon om iets bij te verdienen?
de stalknecht bij ons vraagt 7 euro/uur, meer heeft hij niet nodig zegt hij, maar denk dat die ook nog een uitkering heeft wegens een werkongeval ofzo
zelf heb ik de kans gehad om voor 5 euro/box te gaan stallen uitmesten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:48

petitparis schreef:
hangt het ook niet af of je het officiëel doet of gewoon om iets bij te verdienen?
de stalknecht bij ons vraagt 7 euro/uur, meer heeft hij niet nodig zegt hij, maar denk dat die ook nog een uitkering heeft wegens een werkongeval ofzo
zelf heb ik de kans gehad om voor 5 euro/box te gaan stallen uitmesten

als je officieel 9 euro verdient gaan daar nog eens kosten vanaf en hou je misschien 5 euro over terwijl je het gewoon doet zonder aan te geven is het 9 euro in je eigen zak...

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:52

Als je voor particulier zoekt zoals je zegt voor vijf paardjes buiten zetten en mesten zou ik eerder een vast bedrag afspreken dan krijg je ook geen gezeur of of degene snel of langzaam werkt.
Vraagje nog, zijn de bedragen zwart betaald of wit en indien wit netto of bruto?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:53

Ylana schreef:
Ik zal even een toelichting geven.
Het gaat om het mesten van 5 stallen en het binnen/buiten zetten van 3 paarden en 2 hengstveulens.
Gewoon aan huis.

Paardenwerk is vaak gewoon minimum loon (kun je vast wel ergens opzoeken op internet hoeveel dat is)...of zwart 10 euro per uur. Maar wel afhankelijk van wie het doet. Wil jij smorgens gemest hebben of kan het bijv ook na school en dat bijv een 16-jarige het doet?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:54

Zoefff schreef:
Als je voor particulier zoekt zoals je zegt voor vijf paardjes buiten zetten en mesten zou ik eerder een vast bedrag afspreken dan krijg je ook geen gezeur of of degene snel of langzaam werkt.
Vraagje nog, zijn de bedragen zwart betaald of wit en indien wit netto of bruto?

mijne is 9 euro zwart en 5 euro wit (voor in de zak he :p moet niets meer af)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:11

Zoefff schreef:

Ja, dat lijkt mij ook. Anders zit je de hele tijd uren bij te houden en op te schrijven. Veel te veel gedoe.

Schat in hoeveel uur werk het reëel per week is, neem een bedrag per uur (tussen de 7-10 euro klinkt redelijk als ik dat hier lees) doe dit bedrag x aantal uur per week x 52 weken/12 maanden = maandbedrag.

Mocht er incidenteel wat extra werk zijn dan kan je dat daar bovenop extra per uur uitbetalen.