Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mijn paard staat in de winter of in de paddock of in haar buitenstal, dus dat geeft ook niet veel bescherming tegen gevaarlijke stoffen
Maar zelfs als je je paard in een (binnen)stal hebt staan met alle deuren en luiken dicht zal het denk ik nog niet veel bescherming geven.
(want het is een buiten stal met veel ventilatie).

rosantjuh_16 schreef:laatst een paar weken terug was hier dus ook het alarm door wat er in dronrijp is gebeurt.
Eerst ging ik er niet serieus op in maar toen hoorde ik op de radio dat het zeker iets ernstigs was.
Paarden naar binnen ik naar binnen.
We hebben alle 3 de paaren en ik last van ontstoken ogen gehad verder niets.
VOlgende keer als het op een vreemd tijd stip gaat en ik ben thuis hups gelijk de boel naar binnen doen.
roxiie schreef:rosantjuh_16 schreef:laatst een paar weken terug was hier dus ook het alarm door wat er in dronrijp is gebeurt.
Eerst ging ik er niet serieus op in maar toen hoorde ik op de radio dat het zeker iets ernstigs was.
Paarden naar binnen ik naar binnen.
We hebben alle 3 de paaren en ik last van ontstoken ogen gehad verder niets.
VOlgende keer als het op een vreemd tijd stip gaat en ik ben thuis hups gelijk de boel naar binnen doen.
Hier 't zelfde, door een foutje ging overal het alarm af. IPV alleen in Dronrijp.
Heb wel snel poownlief naar binnen gedaan. Gelukkig was er voor onze omgeving niks ernstigs aan de hand
), vervolgens bedacht ik me dat het toch weinig zinvol was om iets te doen. Het idee om dat dier los en opgezadelt in die niet af te sluiten bak te laten staan zag ik zó niet zitten ('als we gaan, gaan we samen, Wieb') en om 'm eerst af te zadelen zou bij een niet zichtbare gifwolk toch ook al te laat zijn. Laat staan dat de niet kierloze kantine een fantastische optie was. Paard had trouwens ook nergens heen gekunt, ze hadden daar open stallen.