.Ik heb gisteren Bamara overgekocht van Hebbesje op bokt (geweldige pony, dankje!), maar nu zit ik met een klein probleem.
Ze is ingeschreven in het Nederlandse Trekpaarden en Haflingerstamboek en ik moet ze dus overzetten van Nederland naar België aangezien haar stamboekdocument niet geldig is in het buitenland.
Ik heb op de Belgische site gekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer. Er staat dat de pony eerst moet ingeschreven zijn bij het BWP stamboek (snap ik niet, het is toch een haflinger?) en dan pas kan erkend worden.
Hebben jullie ervaring met dit soort dingen? Of weet er iemand wie ik kan contacteren?
Ze is wel inorde met haar paspoort (ook geldig in België) en chip, enkel dat 'mutatiedocument' dat nodig is in België ontbreekt zeker en ik weet ook niet precies wat dat inhoudt.
Bedankt!
Je paard blijft altijd ingeschreven bij het stamboek waar ie bijhoort, je stamboekpapier is ook in het buitenland geldig, alleen niet als identificatiebewijs van het paard. Daar is een Europees paspoort voor nodig. 
)