Papieren vervoer wedstrijden etc. Duitsland - Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chinou

Papieren vervoer wedstrijden etc. Duitsland - Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 17:54

Graag zou ik willen weten wat er nodig is aan papieren als je in het grensgebied woont en in Nederland wil wedstrijdrijden, lessen en endurance rijden. Kan je zo de grens over iedere keer of heb je een speciaal internationaal paspoort nodig.
Paarden krijgen altijd netjes op tijd hun entingen etc.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:35

Je hebt hiervoor een gezondheidsverklaring nodig. Deze is elke keer 10 dagen geldig, en daarna moet je weer een nieuwe aanvragen. Kost tussen de 75 en de 150 Euro per keer.
Voor zover ik weet wordt er niet naar een paspoort oid gevraagd.

Hoe het verder met gewone wedstrijden zit weet ik niet, maar voor SGW moet je wel toestemming hebben om in het buitenland te mogen starten van de KNHS. Jij wil het andersom, ik weet niet of er van jouw bond uit toestemming nodig is om in Nederland te mogen starten.

Esther

Re: Papieren vervoer wedstrijden etc. Duitsland - Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:56

Ik begrijp dat je paard in Duitslang staat?
Mijn stalhouder heeft mij verteld dat als je voor een paar uur naar het buitenland gaat, in dit geval dus Nederland, dat je dan geen gezondheidsverklaring nodig hebt.
Mijn paard staat ook in Duitsland, het bosgebied waar we rijden is Nederland, er is nooit een probleem geweest. De stalhouder maakt buitenritten met klanten, denk dat hij zich daar toch wel over geinformeerd heeft.