Transport naar Australië

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chuckychick

Transport naar Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 05:01

Volgend jaar ga ik emigreren naar Australië en natuurlijk kan ik niet weggaan zonder mijn kleine man. Momenteel ben ik zelf al in Australië en al de Australiërs hier zeggen: we hebben hier toch ook paarden?!!
Weten jullie bedrijven die paarden naar Australië vliegen? Want hoe klein mn Shet ook is.. hij gaat gewoon mee!! :)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 08:02

Wat goed van je, ik zeg altijd tegen mijn man, als je nog verder weg wilt verhuizen (wij wonen in Frankrijk) ga je gang, ik ga mee MAAR ALLEEN ALS MIJN PAARDEN OOK MEE KUNNEN!
Volgens mij kun je dit doen via de KLM. Het is wel een erg duur grapje, kun je denk ik wel 4 shetjes van kopen ;)

XLeandrosX

Re: Transport naar Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 08:15

Even voor je opgezocht:
Hoe kan ik mijn paard vervoeren?
Air France Cargo-KLM Cargo biedt wereldwijd paardentransport binnen een geselecteerd netwerk. Boekingen zijn uitsluitend mogelijk bij speciale paardenagenten. Deze agenten regelen de vereiste documentatie, de quarantaine en de boeking voor u. Neem voor meer informatie en de contactgegevens van deze agenten contact op met uw lokale Air France Cargo-KLM Cargo Klantenservice via www.afklcargo.com

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 08:44

Gelden er voor Australie geen andere regels? :?

Die zijn meestal niet zo happig op het importeren van dieren ivm de bescherming van de inheemse diersoorten..

Kan bij paarden ed anders liggen hoor, heb er verder niet echt verstand van. Maar ik heb wel eens begrepen dat hun erg angstig zijn ivm hun inheemse dieren..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:57

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:03

Moet je even moniek hier op bokt informeren die zou toen ook eigenlijk gaan dus die had alles gepland zeg maar.

chuckychick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 13:19

Dank jullie wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:09

Beste ervaringen met : http://www.ehs.be :j Gewoon even informeren, vrijblijvend geen kosten etc. goed te woord gestaan.

Of zoek anders op Horse Service International of European Cargo Services. Wil je alles vanuit Australië regelen : zoek op Crispin Bennett.

Je shet : is het een ruin of een hengst? Kosten zijn zeker niet goedkoop, vooral omdat Australië en Nieuw-Zeeland vrij zijn van dierziekten. Dier zal dus ook lang in quarantaine moeten, zowel in NL, als daar op bestemming. Merries en hengsten moeten worden getest worden op CEM (een soa), tevens worden er diverse bloedtesten gedaan. Pas als dat allemaal in orde is mag hij vertrekken. Kosten moet je toch wel op een € 6.000-10.000 rekenen. Afhankelijk van vele zaken.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:10

ik zou ik niet zonder mijn paarden gaan wat het ook kost en hoe klein zo ook zijn

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 14:16

heb mijn hond meegenomen drie jaar geleden en vriendin van mij heeft haar paard meegenomen (quarter horse).
Voor mijn hond was ik in totaal heen en terug 4500 euro kwijt.
Mijn vriendin tegen de 10000 euro voor haar paard.
Het ligt eraan ofdat je het zelf in orde brengt van waar je paardje moet vliegen of dat je het door het transportbedrijf laat doen.
Je kan makkelijk bij AQIS informeren en dan krijg je de hele lijst van waar je aan moet voldoen.
Het neemt wel aardig wat tijd in beslag ivm vaccinaties, bloedtesten, qarantaine reservaties en inport vergunningen.
Als je wil kan ik je email adres doorgeven aan mijn vriendin in Sydney en dan kan ze je vertellen hoe en wat met haar paard.