Dit heb IK weer!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natascha44

Dit heb IK weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:02

Ik weet niet of het hier goed staat (zo niet dan graag verplaatsen)

Vorig jaar viel mijn oog op een mooi paard van een clubgenoot (noem haar even X).
Het was een ruin van estijds 4 jaar oud zonder papieren en nog niet doorgereden, X vertelde toen dat ze hem mss wilde verkopen en heb sinsdien al oren gehad naar het dier en dit ook kenbaar gemaakt.
Dus dit jaar vroeg ik haar of ze hem nog weg wilde doen en wat ze er eventueel voor zou willen hebben.
Ze zei: niet zoveel.. dus heb ik haar gevraagt of ze over een vraagprijs na wou denken..
Na een paar maanden gewacht te hebben was ik in tussentijd al naar een ander paard wezen kijken (maar dit werd nix omdat de benen niet goed stonden) kwam haar dat ter ore en vroeg ze mij wanneer ik haar paard kwam proberen, ik zei: kom eerst maar met een vraagprijs..
Zo gezegt zo gedaan 2 weken later kreeg ik een vraagprijs, welke mij aanstond en we hadden elkaar gezegt dat we daar wel uitkwamen..ik zou er eventueel ook een deken bij krijgen meer niet..
Dus ik heb nu 2 keer gereden en ,ok hij viel wat tegen, is nog niet doorgereden en moet nog erg veel leren, had een goede klik met het paard en was er stiekem al verliefd op haha..
We zouden een nieuwe afspraak maken wanneer ik weer zou rijden..
Stuurd ze me afgelopen dinsdag een sms met de mededeling dat ze € 1000,= bij de vraagprijs op doet want anders was het te weinig!!!
Ik dacht dat ik gek werd en heb maar teruggesmst dat ik dan van de koop afzie omdat ik dat 1: thuis ook niet verkopen en 2: het paard dat niet waard is..
Volgende dag kreeg ik weer een sms, ik mocht hem ook zo wel rijden, les, concour alles zonder dat het me wat kost..
Ook daar heb ik vriendelijk voor bedankt, ik wil mijn eigen verantwoordelijkheid dragen..
Ben er echt 2 dagen van ondersteboven geweest, ksnap niet hoe ze dit heeft kunnen doen...

toot

Re: Dit heb IK weer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:09

ja misschien moet je nog eens goed met haar gaan praten of
er niet iets van de prijs af kan en anders kan je erop rijden
marja dan heb je altijd met haar te maken jij rijd haar paard lekker door en e vangt er niets voor.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 17:26

Ze is echt wel vastbesloten om niets meer van de prijs af te doen..
De reden dat ik niet op haar paard verder wil rijden is simpel, stel dat er iets gebeurt dan word IK erop aangesproken en ik heb geen zin om haar paard dan concourklaar te maken en datie dan stax duur verkocht word en ik met een hoop verdriet achter blijf..
Ook heb ik de tijd er niet voor om telkens naar haar toe te gaan om te rijden, ik heb een kindje van 16 maanden en ik ben natuurlijk niet moeder geworden om hem maar te pas en te onpas bij de oppas te brengen..dwz dat ik hem dus aan huis moet hebben..

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:29

dan zou ik idd gewoon lekker verder zoeken,
er staan zat leuke paarden op het internet!
luxe hoor paarden aan huis:D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:45

Tja, misschien heeft ze overlegd met mensen en vinden ze dat hij het wel waard is...? Niet om het goed te praten hoor, maar ik kan me voorstellen dat ze achteraf dacht dat ze m niet te goedkoop weg moest gaan geven oid.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 10:49

Tuurlijk het is ook haar paard en ze moet zelf weten wat ze ermee doet maar ze was er al die tijd zo op gebrand om hem aan mij te verkopen..
En idd heeft ze iemand erbij gehad die heeft gezegt datie meer waard is maar dat had ze zich ook een half jaar geleden kunnen bedenken toen ze nog geen vraagprijs had genoemd mijn inziens..
Als ik iets zou willen verkopen en ik zou iemand zo de gek aan steken dan zou ik me mijn ogen uit mijn kop moeten schamen..
wees dan goed voorbereid voordat je een prijs noemt, vind ik..