Trailer , zadelkamer aanbouwen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greny

Trailer , zadelkamer aanbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 14:10

Heeft er iemand ervaring met aan een vrij nieuwe trailer een zadelkamer aan te bouwen.
Zoek een firma of iemand die ervaring heeft met aan de buitenkant of binnenkant een zadelkamer bij te plaatsen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:17

Asciugamano

Re: Trailer , zadelkamer aanbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:22

Ik weet niet hoe zwaar zoiets is maar bedenk wel dat -zeker met inhoud- je kogeldruk wel een stuk hoger wordt. ;) op de papieren van je trailer staat wat die maximaal mag zijn en ook de kogeldruk van je auto is gelimiteerd.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:58

Wij hebben een Ifor Williams 2 paarden trailer en maar 1 paardje. Ik heb een zadelkast gemaakt op de plaats voor het tweede paard tussen de zijwand en de centrale buis waar de scheidingspanelen aan hangen.
Ze is gemaakt in betonplexplaat en bevestigd aan de ogen waar de dwarsstangen kunnen ingehaakt worden zodanig dat ik ze uit de trailer kan halen als het nodig is.
Heb nog geen ervaring met het vervoer van ons paard met de kast erin, ze is nog maar juist klaar.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:28

als je wat wilt is zelfbouw het goedkoopste.
Dat raadde de man van impex me ook aan.
Geloof dat bockmann voor mijn trailer geen standaard kast had staan en anders ging het zo'n 1000,- kosten.

Let wel dat je meer gewicht op de kogel krijgt.

Greny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:09

Bedankt al voor alle info , heb kast gevonden voor buitenop aan de voorkant van de trailer maar daar is niet genoeg plek , ga nu eens kijken om een zadelkast aan de binnenkant te bevestigen :)