Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat had je niet verteld

Marijke schreef:Ik rijd eigenlijk altijd met mijn 2-paardstrailer zonder tussenschot ook met 1 paard (wel met borst- en bilstang inderdaad). Bevalt me prima, paarden gaan inderdaad schuin staan en hebben veel meer evenwicht en staan veel rustiger. Met 2 paarden uiteraard wel altijd met schot maar merrie met veulen ook zonder schot.
) 

Marijke schreef:Nee die steun missen ze juist helemaal niet is mijn ervaring. Heb ooit een jaarling er in gehad met schot en die had de boel behoorlijk toegetakeld, voorbeen over de stang, etc. en daarna zonder schot aan twee kanten vast en geen vuiltje aan de lucht.
Mijn paard is superrustig in de trailer, ik voel hem heel af en toe een pasje verzetten. Hij komt relaxt aan op de plaats van bestemming ( pas nog 3,5 uur aan één stuk door moeten rijden, geen centje pijn ). Vooral met het laden vind ik het enorm voordeel, die dikbil van mij wil wel eens wat lomp zijn, en zonder schot heb je toch wat meer ruimte. Marijke schreef:Ben ik helemaal met je eens Ikke maar de kwaliteiten van de chauffeur en het "smooth" kunnen rijden is ook weer afhankelijk van de (goede) combinatie (en met name dan het trekkend voertuig) natuurlijk.