Ik zal het verhaal kort proberen te houden

Ik heb iets langer dan anderhalf jaar geleden mijn pony overgenomen van de mensen bij wie ik haar vroeger verzorgde. Het gaat om een oude pony, van 30 jaar met artrose in beide achterbenen (ze word dan ook niet meer bereden). Mijn vader heeft er toen voor gezorgt dat ik haar overnam, omdat ik haar anders in dezelfde tijd zou verliezen (handelaar > slacht) als mijn moeder, die lange tijd ziek was geweest en nog maar een week te leven had.
Onder die omstandigheden heb ik nog wel naar de papieren gevraagt, maar die waren zegmaar kwijtgeraakt bij de verhuizing.
Daarna heb ik daar niet meer zo mee gezeten of over nagedacht, maar nu begin ik me er wel zorgen om te maken. Ik ben namelijk van stal verandert, zodat ze dichter bij huis staat, in een omgeving met veel groen zodat haar hoefjes ook minder slijten door het over de grond gesleep en voor haar loopt het ook fijner. Verder is ze dikke maatjes met een ander paardje daar, waarmee ze overdag samen in de paddock staat.
Nu is mijn probleem, dat dat dus een bedrijf is, waar ik nu sta. Opzich niet erg, maar nu is me verteld dat ook voor hele oude pony's het altijd verplicht is dat ze een paspoort hebben. Ik heb dus geen idee of ze die heeft en heb ook geen verdere papieren van haar. Ik kreeg laatst wel bericht van de vorige eigenaren dat ze de 'papieren' hadden gevonden, en dat ik ze maar een keer moet ophalen, alleen ik weet niet of het hier om paspoort én/of alleen stamboek papieren.
Ook is me verteld dat, stel mijn meisje komt te overlijden en word opgehaald door zo'n bedrijf, dat ze dan de paspoorten controleren.
Ik weet niet waar je verder dat paspoort allemaal voor nodig hebt, behalve dan als je over de weg wilt wat wij dus niet doen., en of het klopt wat ze zeggen. In ieder geval weet ik dat het sinds 2004? verplicht is.
Nu zijn ze met een speciaal apparaatje over haar hals gegaan en is gebleken dat ze geen chip heeft. Maar als een paard geen chip heeft, betekend dat dan ook meteen dat ze geen paspoort heeft? of kan het ook dat ze er wel een heeft maar gewoon niet gechipt is?
Verdere informatie is dat de dochter van de vorige eigenaren L met haar heeft gereden, enkel ik weet niet of dat om onderlinge of officiele wedstrijden ging. In ieder geval hadden ze wel een trailer,
Ze kon ook Z is me ooit verteld, maar ik weet niet of ze dat ook ooit heeft gereden. Zou kunnen, maar dan was dat met de eigenaar vóór de vorige eigenaren.
Nou ik hoop dat jullie me misschien een beetje verder op weg kunnen helpen. Ik weet het even niet en wil graag op de stal blijven staan waar ik nu sta, aangezien pasha het er fijn heeft, en de omgeving is een droom wandelparadijs voor mij en pasha.
alvast bedankt
.
.
.