kosten shet bij keuring en verzekering.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lexiepexie

kosten shet bij keuring en verzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 19:16

ik weet zeker dat het hier niet hoord, maar ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten.

ik vroeg me dus af hoeveel een verzekering voor een shetlander per maand kost. gewoon standaar voor als ze ziek word en dat ze afgevoerd kan worden als ze overleiden.
Ook wil ik graag weten hoeveel een keuring zou gaan kosten bij aankoop, dit vanwege de verzekering.

Als iemand het weet hoor ik het graag.

DeSa

Re: kosten shet bij keuring en verzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:28

Hoeveel de verzekering voor een shet kost kan ik je niet vertellen, het ligt aan de te verzekeren waarde. Een klinische keuring kostte mij 156,-.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:40

Verplaatst van MD naar TAO.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:29

Ik denk dat je zowat meer aan premie betaalt dan dat je shet waard is, er worden volgens mij niet veel shetten verzekerd (maar ik kan het mis hebben).
Keuren van een shet voor de verzekering zal dan ook niet nodig zijn, ik denk dat de verzekering zelf een inspecteur stuurt om te zien hoe of wat.
Maar bel een verzekering en stel gewoon je vraag daar?

Christy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:53

een verzekering voor een shetlander is volgensmij best wel duur ! En ik geloof dat een keuring ongeveer iets van 150,- is ;)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:32

zit een beetje met dezelfde vraag, wat betreft de verzekering.
Heb er ook aan zitten te denken mijn kleine in de verzekering te gooien, voor ziektekosten dan voornamelijk maar (bijna) alle maatschappijen vergoeden per jaar niet meer dan je shet waard is, is voor mij dus amper de moeite aangezien die misschien maar € 200 waard is..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:38

Kun je hem ook niet verzekeren voor bijv. 500,-? Ik heb mijn pony ook voor meer verzekerd dan dat ik er voor betaald heb.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:57

Bij een shet kun je beter zelf een potje aanleggen voor onvoorziene kosten, ze zijn nou eenmaal minder waard dan een groot paard. Pony kan voor jou de wereld waard zijn maar praktisch gezien zullen er niet veel shetten verzekerd zijn?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:29

DeSa schreef:
Kun je hem ook niet verzekeren voor bijv. 500,-? Ik heb mijn pony ook voor meer verzekerd dan dat ik er voor betaald heb.

ze komen langs om te kijken of je pony het ook echt waard is, ik denk bijvoorbeeld dat mijn shet ruin die niet bereden en betuigd is enz weinig waard is wat dat betreft..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:55

Sorry voor de offtopic O:)
Weet niet bij welke verzekering je zoiets hebt gezocht anne_bento maar degene die mijn pony heeft 'gekeurd' leek amper verstand van paarden te hebben. Mijn pony heeft een franse stand bij zijn achterhoeven en diegene dacht dat dat met 1 bekapbeurt wel over zou zijn.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:04

mhh dat zal inderdaad wel verschillen dan :D heb inderdaad ook weleens gehoord dat er iemand kwam kijken die er totaal geen verstand van had. Nouja je kunt het erop gokken dan natuurlijk.

YurikoB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:14

Ik heb net de rekeningen van de verzekering binnen gekregen.
Voor onze shet betalen we om precies te zijn 14,38 per jaar.'
Ik vind het niet duur.
Dit is dan gewoon de standaard verzekering, bij equine risk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:19

YurikoB schreef:
Ik heb net een rekening van de verzekering binnen gekregen.
Voor onze shet betalen we om precies te zijn 14,38 per jaar.'
Ik vind het niet duur.
Dit is dan gewoon de standaard verzekering, bij equine risk.

Wat valt daar allemaal onder dan?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:10

DeSa schreef:
Weet niet bij welke verzekering je zoiets hebt gezocht anne_bento maar degene die mijn pony heeft 'gekeurd' leek amper verstand van paarden te hebben. Mijn pony heeft een franse stand bij zijn achterhoeven en diegene dacht dat dat met 1 bekapbeurt wel over zou zijn.

nou, en...? als ie maar in de verzekering terechtkomt toch? Voor jou beter zo dan dat ze m er op afkeuren of uitsluiten van de verzekering :D

verzekering voor 14,- per jaar??? ben ook wel benieuwd wat daar dan de voorwaarden voor zijn...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:15

Daarmee bedoelde ik te zeggen dat ze het vast niet eens merken als ze haar pony een paar honderd euro meer schat ;)

Lexiepexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:04

cissy schreef:
DeSa schreef:

nou, en...? als ie maar in de verzekering terechtkomt toch? Voor jou beter zo dan dat ze m er op afkeuren of uitsluiten van de verzekering :D

verzekering voor 14,- per jaar??? ben ook wel benieuwd wat daar dan de voorwaarden voor zijn...

Dat is niet veel nee. Wat zit er in dan??

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:25

Yuriko zegt dat ze de standaardverzekering heeft bij Equine risk, dus als je de voorwaarden wilt weten kun ej daar ook even op googlen 8-)

Er zijn weinig verzekeringen die meer uitkeren dan je pony waard is, ook niet voor ziektekosten e.d. en vergeet eigen risico bij de meeste ook niet. Een shet heeft waarschijnlijk lage premie, maar wat je ervoor terugkrijgt is waarschijnlijk ook maar minimaal. ;)