bij welke verzekering valt ocd onder ziektekosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Crissy

bij welke verzekering valt ocd onder ziektekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-09 20:34

Een stalgenoot (zonder internet ;-) ze zijn er nog....) wil haar paard verzekeren. Ze heeft het paard klinisch laten keuren; helemaal tiptop. Je hoort de laatste tijd steeds meer over ocd bij paarden en nou wil ze haar paard verzekeren (voor 4000) en mocht dan later het paard kreupel worden en uit onderzoek blijken dat er bijvoorbeeld een ocd zit dat dit onder de dekking valt. Dus als het paard dan daaraan geopeerd moet worden dat je het vergoed krijgt.

Mijn eigen sportpaard is verzekerd bij Equine Risk; nou dacht ik dat dit hier onder viel.
Volgens haar niet omdat er bij de aanvullende voorwaarden een uitsluiting is gemaakt voor ocd en gewrichtsmuizen (oid?).

Weet iemand hier het fijne van?
Bij Equine Risk krijg je consult bij Laarakkers vergoed en dat spreekt haar ook aan.

Tips van verzekeringen waar je dit kunt verzekeren en het bovengenoemde zijn welkom.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:00

Een van onze vorige paarden was sinds ze 6 maanden oud was bij Equine Risk uitgebreid verzekerd (tot 4500) incl. ziektekosten. Toen ze 2,5 was en op de foto ging voor verhoging van de verzekerde waarde/sportkeuring bleek ze OCD te hebben. Ze is op kosten van de verzekering geopereerd (excl. eigen risico) en na de succesvolle operatie voor een hoger bedrag opgenomen in de verzekering.

Adin

Re: bij welke verzekering valt ocd onder ziektekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 17:52

mijn paard was verzekerd voor 3500 bij Equine Risk, bleek helaas ook ocd te hebben.
N.a.v. de polis was ik ook bang dat ze het niet zouden vergoeden maar dit hebben ze dus wel gedaan!

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 19:36

Adin en Ziolette hoe lang is dit geleden?
Ik ben zelf daar sinds het begin (overgang automatisch via interpolis) verzekerd, maar als ik nu in de polisvoorwaarden die op internet staan kijk, zie ik die opmerking over gewrichtsmuizen ocd enz staan. Wellicht is dit sinds kort veranderd?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:39

ik was er ook vanaf het begin (interpolis). Ik heb de rekening pas later ingestuurd omdat ik ook duidelijk in de voorwaarden zag staan dat gewrichtsmuizen etc uitgesloten waren.
Toch gebeld en ik kon de rekening gewoon in sturen. Keurig vergoedt gekregen.
Dit was in 2006/2007 geloof ik.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:49

efo, was het uitgesloten maar toch de helft vergoed gekregen. Ligt volgens mij ook aan je dekkingsvorm hoor.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:00

Crissy schreef:
Adin en Ziolette hoe lang is dit geleden?
Ik ben zelf daar sinds het begin (overgang automatisch via interpolis) verzekerd, maar als ik nu in de polisvoorwaarden die op internet staan kijk, zie ik die opmerking over gewrichtsmuizen ocd enz staan. Wellicht is dit sinds kort veranderd?

Dat stukje waar jij het over hebt gaat over medische behandeling die standaard bij je uitgebreide verzekering zit (ik neem aan dat je het hebt over Bijzondere Voorwaarden - Uitgebreid - Cat. D Medische Behandeling, dit staat los van je aparte ziektenkostenverzekering.

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 14:50

Bedankt voor jullie reacties; het klopt idd dat het standaard niet onder de beperkte ziektekosten valt maar wel onder de uitgebreide dekking.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:08

i heb equipe en volgens mij valt het daar ook binnen de verzekering