aanschaf trailer, extra kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nr_1

aanschaf trailer, extra kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:37

hallo,

ik ben van plan een trailer aan te schaffen. nu is mijn vraag moet je hier ook extra dingen voor betalen zoals wegenbelasting verzekering oid (omdat een trailer een eigen kenteken heeft)

groetjes

x_Quinta_x

Re: aanschaf trailer, extra kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:39

ik geloof verzekering, kosten voor een Q-plaat, kosten voor jaarlijkse keuring.
Wegentaks weet ik niet zeker

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:02

Ehm, NL of B??
De regels verschillen nogal, dus is het van belang te weten waar je woont, voordat je een zinnig antwoord kan geven.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:35

Ik betaal niets extra voor mijn trailer (afgezien van het jaarlijkse onderhoud maar dat is mijn eigen keuze). Ik weet wel dat je je trailer kunt verzekeren tegen schade maar het is niet verplicht. Hij valt dus normaliter gewoon onder je WA verzekering!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:29

In Nederland betaal je (nog) geen wegenbelasting voor een trailer. Zodra de trailer is aangekoppeld aan een auto is hij verzekerd op de autopolis. Staat hij los geparkeerd dan is hij niet standaard verzekerd met je WA verzekering, neem even contact op met je verzekeringsagent of en hoe je dit kunt regelen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:38

TJolieke de trailer is dan wel verzekerd voor schade wat aan andere is toegebracht maar niet voor de schade aan de trailer zelf als deze achter je auto hangt.
Wij hebben de trailer apart verzekerd, de kosten zijn het niet was nog geen € 70 per jaar.
Behalve de kosten van de trailer betaal je ook nog een x bedrag voor het op naam zetten van de trailer.
De onderhoudsbeurt kan heel verschillend zijn, ligt er aan of er wat moet gebeuren of niet. Als ik puur de beurt neem waar alles wordt gecontroleerd, schoongemaakt en gesmeerd ben ik zo rond de € 90 kwijt, pas moet er wat vervangen worden en kwam er een € 100 bij. Krijg na elke beurt netjes een sticker op de dissel dat hij gekeurd is en een bewijs dat deze is gekeurd en op welke punten hij is nagelopen.

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:23

@Tjolieke: In Ned ben je wel degelijk verplicht om wegenbelasting te betalen voor je trailer.
de belastingdienst controleerd daar alleen niet streng op.
ik betaal geloof ik €18 in de 3 maanden (uit mijn hoofd)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:03

Die wegenbelasting bestaat niet meer, is een paar jaar terug komen te vervallen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:11

1_Daphne_1 schreef:
@Tjolieke: In Ned ben je wel degelijk verplicht om wegenbelasting te betalen voor je trailer.

toen er nog betaald moest worden betaalde ik 8,- per jaar, ben toch wel benieuwd aan wie jij nu die 18,-overmaakt.... :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:27

Voor nederland:
Overschrijven op naam = ca 10,-
eventueel de trailer apart verzekeren afhankelijk van de (nieuw)waarde van de trailer ik betaal 90,- p/j
eventueel onderhoudsbeurt ca 100,- per jaar
met de onderhoudsbeurt weet je precies wat de staat van je trailer is, en wordt ieder jaar de verlichting, remmerij etc nagelopen. Als je handig bent kun je deze dingen zelf bijhouden, maar er zijn er niet heel veel mensen die dit doen.

1_Daphne_1 schreef:

Dat is dan jammer, maar dan ben ik al een aantal jaren in overtreding.
Helaas betaal jij dan die 72,- per maan wel aan iemand die je niet kent.
Je mag het ook wel naar mij overmaken ;)

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:15

het wordt bij mij automatisch afgeschreven door de belasting dienst.
dus overmaken doe ik niets maar ik zal nog wel een keer navragen bij ze hoe het precies zit
als het kan zou ik die 72 euro dan graag zelf in mijn zak houden!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:17

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:19

haha zal ik toch eens kijken op mijn bankafschriften hoe het er nu mee gaat.

anders mis ik dat geld niet eens :o of ik ben nu toch rijker dan ik dacht :D

in ieder geval op de site staat idd dat je geen belasting meer hoeft te betalen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:32

zou ik maar doen, anders weet ik nog diverse goede doelen die blij zijn met dat geld oa 'help Cissy de winter door'

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:37

Los van kosten bij een ongeval al dan niet aangekoppeld aan je auto is het ook verstandig een nieuwe of jonge trailer tegen diefstal te verzekeren. Je zal de eerste niet zijn die hem kwijtraakt ;)
Ik betaal 120 euro per jaar dat is alles inclusief, diefstal, maar ook schade aan je eigen trailer bij een schuldschade voor een 2 paards Bockmann volpolyester met alu bodem. (nieuwprijs incl zadelkamer en trapbescherming tegen de 9000 euro).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:57

Sythaa schreef:
Los van kosten bij een ongeval al dan niet aangekoppeld aan je auto is het ook verstandig een nieuwe of jonge trailer tegen diefstal te verzekeren. Je zal de eerste niet zijn die hem kwijtraakt ;)
Ik betaal 120 euro per jaar dat is alles inclusief, diefstal, maar ook schade aan je eigen trailer bij een schuldschade voor een 2 paards Bockmann volpolyester met alu bodem. (nieuwprijs incl zadelkamer en trapbescherming tegen de 9000 euro).

En voor mijn 2-paards bockmann aluminium np rond de 7500,- moet ik 90,- per jaar betalen.
Let wel dat je een goedgekeurd slot erop hebt zitten dan, want lang niet ieder slot is goed genoeg voor de verzekering.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:00

Inderdaad dat van dat slot was k vergeten te vermelden dat is zeker belangrijk!