Medisch inlegvel (duits stamboek) spoed!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Nola_xx

Medisch inlegvel (duits stamboek) spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:44

Hooi Bokkers!

Sorry wist niet precies waar ik het moest zetten dus heb het hier maar neergezet.
We weten nu allemaal dat we het medisch inlegvel moeten hebben al voor 1 juli 2009 zo niet moet je het passpoort opnieuw aanvragen aan het huidige stamboek en het inlegvel.
Nu heb ik dus dat probleem,, ik ben daar een beetje laat mee,, heb gezocht, bedacht hoe ik het toch zou moeten doen, en heb het uiteindelijk laten varen, wat nu toch weer snel moet gebeuren.
Mijn paard staat dus ingeschreven bij het RHEINISCHES PFERDESTAMMBUCH E.V. uit Duitsland dus. Nu weet ik niet of ik nou daar het passpoort moet aanvragen en hoe ik het allemaal moet doen. Ik spreek geen een woord Duits en misschien is er een makkelijkere manier.
Ik hoop dat er iemand my kan helpen!

Groetjes Stephanie

Coconut

Re: Medisch inlegvel (duits stamboek) spoed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:46

Daar dus heen bellen of mailen en hulp zoeken van iemand die Duits kan ;)!!!

Bij het IJslanderstamboek is dit al langer verplicht en moeten we inderdaad of een medisch inlegvel er los bij hebben of een nieuw paspoort aanvragen. Een inlegvel koste toen maar heel weinig, een nieuw paspoort des te meer.....

Veel succes met het aanvragen, als je eerder was geweest had je je die moeite kunnen besparen :D

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:50

Heb je dan gewoon een duits paspoort? In onze duitse paspoorten zit het vel er al in automatisch in, dus is geen inleg vel nodig. Wel even laten invullen dan :)

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 00:02

Het paspoort is al vrij oud ,, is van 1996. Ik heb verder geen papieren erbij etc.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:13

Ja eentje van ons ook, staat het gewoon in. Heeft verder niets met papieren te maken, gewoon ff zoeken in het paspoort.

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:04

Dus die zit gewoon ´´vast´´ in het paspoort? Hoe ziet het er precies uit?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:07

Het zit er lang niet altijd automatisch in, ga anders even naar iemand die weet hoe het eruit moet zien, er zijn vast meer mensen met paarden in je omgeving. Anders kun je gewoon bij de KNHS een nieuw paspoort aanvragen. ;)

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:09

Nee niet altijd, maar vaak wel, dus blader gewoon eens ff door dat paspoort heen, kom je vanzelf tegen. Ik weet ook niet precies hoe het heet.

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:19

nouja heb wel iets gevonden,, wat medisch inlegvel in het Duits is, maar dat is niet alle info dat er nodig is. Ik moet als het goed is een geheel nieuw paspoort aanvragen bij het stamboek toch?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:42

Je kunt dus ook gewoon een nieuw paspoort aanvragen bij de KNHS (als het medische gedeelte er dus niet inzit). Veel makkelijker.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:20

Makkelijker dan gewoon ff bladeren in je eigen paspoort? Scheelt gelukkig dat die paspoorten voor nix zijn bij de KNHS, niet dus :Y)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:22

Lante schreef:
Je kunt dus ook gewoon een nieuw paspoort aanvragen bij de KNHS (als het medische gedeelte er dus niet inzit). Veel makkelijker.

Heb ik ook moeten doen. Je bent je paspoort dan wel even kwijt, maar ik kreeg um goed terug. Ik heb ook een pony met duits stamboek. Anders voor de zekerheid even mailen met knhs!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:34

F-AM -> VMR-TAO

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:29

Lante schreef:

Raggel schreef:
Makkelijker dan gewoon ff bladeren in je eigen paspoort? Scheelt gelukkig dat die paspoorten voor nix zijn bij de KNHS, niet dus :Y)

Misschien kun je het zo beter lezen en zie je dus ook dat je reactie op mij nergens op slaat... :z :=

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:02

Ja achteraf typen is ook een kust :Y) En dan nog is een simpel inleg velletje, stukken goedkoper dan een compleet nieuw paspoort :7

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:43

Hoezo 'achteraf typen'; het stond er al vóór jouw opmerking! Ik weet niet na hoeveel uren jij je post nog kan wijzigen, maar ìk na ruim 7 uren niet meer hoor! . :D :+
Gewoon toegeven dat je er even over heen had gelezen is ook een kunst. :=

En een gewoon inlegvelletje bestellen kan niet meer, dat had vóór 1 juli 2009 gemoeten (zie beginpost van TS). ;)

Maar TS heeft haar info; succes ermee meid! :)

Brittje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:55

Love_Nola_xx schreef:
nouja heb wel iets gevonden,, wat medisch inlegvel in het Duits is, maar dat is niet alle info dat er nodig is. Ik moet als het goed is een geheel nieuw paspoort aanvragen bij het stamboek toch?

even zoeken naar:
Arzneimittelbehandlung

en dan kijken of je iets kunt vinden als:
Der Untergezeichnete, Bezitser/verfügungsberechtiger des Equiden erklärt. dass das in diesem Dokument beschriebene Tier zur slachtung bestimmt ist.

Anders even via het transponder nummer zoeken bij welke PaardenPaspoortUitgevende instantie de transponder geregistreerd is en daat even na vragen.

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 00:00

zal ik er eens een kopietje van maken of mag dat niet?
want wat boven mijn bericht staat staat er precies,, dus ben een beetje aan het twijfelen