Lampje maken in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tourrebout

Lampje maken in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 23:03

Hallo,

Ik heb laatst een trailer gekocht maar nu is de trailer erg donker. De trailer heeft maar 1 raam en er zit geen licht / lamp in. Nu is mijn vraag of jullie bijvoorbeeld zonder licht rijden of dat het mogelijk is een lamp te maken in de trailer, dit heb ik namelijk wel eens gezien.. maar ik heb geen idee hoe dit werkt. Aangezien het straks donker wordt vind ik het wel zo prettig om wat meer licht in de trailer te hebben, omdat ik vooral in de avond naar les ga.

Ik hoor graag tips van jullie....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:29

Ehm, er is tegenwoordig niet veel meer verplicht aan een trailer, maar uitgerekend een lampje is dat wel!
Het maakt dus geen ruk uit wat iedereen hier vindt, je MOET het er domweg in hebben! Gewoon maken dus.

Persoonlijk ben ik wel voorstander van een lampje wat van achter naar voren schijnt, zodat het lampje het paard niet verblindt.
Geen handige Harry in de buurt? Kom maar langs, dan kijken we even wat er mogelijk is.

Ashley5

Re: Lampje maken in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:35

Zit er niet tegenwoordig in iedere trailer een lampje?
Bij ons zit er gewoon een lampje in, alleen moeten we wel eerst de auto starten voordat die aangaat.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:41

Bij de Action verkopen ze ook led-verlichting die je op kunt plakken aan het dak van de trailer.
Ik weet alleen dan weer niet of dat voldoende is om aan je verplichting te voldoen.

jaeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:02

binnenverlichting is niet verplicht volgens mij, maar wel zeer handig. Koop een lampje zonder schakelaar en aansluiten op de verlichting van de auto, lichten auto aan, binnenlicht trailer aan. Dan gaat het ook niet snel stuk.

succes!

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:33

Ga naar een campingwinkel, daar hebben ze eenvoudige lampjes met batterij die je makkelijk op de dak of aan de zijkant kunt bevestigen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:38

Een lampje in de trailer is niet verplicht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:30

Napie schreef:
Een lampje in de trailer is niet verplicht

voorschrift EG 2/2005, waar staat dat dan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 01:08

@ikke
Waar staat het dan dat het wel verplicht is??
Wij hebben een trailer vorig jaar laten keuren (na opknappen) voor een eigen kenteken (zat er nl. nog niet op), en er is nooit gesproken/gekeken naar de binnenverlichting.