welke auto voor transport shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

welke auto voor transport shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:28

hallo!
eindelijk, ik heb mijn rijbewijs gehaald. nu ga ik volgend weekend rondkijken voor een auto maar ik wil er natuurlijk wel een die mijn shetlander ook kan trekken.. dan denk ik aan een kleine pony wagen.
heeft iemand een dergelijke combinatie en aan wat voor type auto moet ik dan denken. de pony weegt zelf natuurlijk maar 200 kilo.
alvast bedankt!

Caira

Re: welke auto voor transport shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:38

Ga je de pony de auto laten trekken? Of de auto de pony? En hoe wil je dat doen? Pony aan trekhaak binden?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:34

met kleine pony wagen bedoelt ze neem ik gewoon aan een ponytrailer, dat lijkt me logisch..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 09:28

Wat je ook achter je auto knoopt, het punt van aandacht blijft je kogeldruk en, in dit geval iets minder, het toegestane trekgewicht.
Hoe je het ook wend of keert, je zult in de praktijk op een leuke middenklasser uitkomen, wi je niet in de knoop komen met je gewichten. Voordeel daarvan is wel dat er meer keuze in motoren is en vooral dat in die klasse auto's sterkere motoren leverbaar zijn. Neem altijd de sterkste motor die leverbaar is (geweest). Je kunt nooit te veel vermogen hebben maar de kleinste motoren komen zeker vermogen tekort.

Shazza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:56

Ja, inderdaad. Belangrijk is de trekkracht van een auto. Een peugeot 206 bijvoorbeeld zal nooit sterk genoeg zijn, dus een wat zwaardere auto heb je altijd nodig als je een trailer met paard wilt vervoeren.

Wacari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:00

je kan het sowieso opzoeken op internet, heeft weer te maken met het gewicht van de auto zelf... Je kan wel n vrij lichte auto kopen die de trailer met pony wel mag trekken, maar dan heb je kans dat het absoluut niet prettig rijd!!!

ginalee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:46

Wij hebben een minipaarden trailer weegt 600kg en daarvoor hebben wij een Kia Sorento een hele fijne en sterke auto, die ook een grote trailer kan trekken.