Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
silvana schreef:In belgie is het paspoort ook geen eigendoms bewijs.je moet een koopcontract hebben.
Of op zijn minst een getuige die in de buurt was toen je het paard kocht.
Heb je dit allemaal niet houd dan goed de uitgave's bij en dergelijke.De gene die voor het onderhoud van het paard zorgt word meestal aan geduid als de eigenaar.
marit78 schreef:Ik weet niet hoe het normaal gesproken werkt, zeker als je niet veel gegevens van je paard hebt, maar bij mij ging het zo:
Ik heb het paspoort naar de paspoorthoudende instantie (in mijn geval Zangersheide) aangetekend opgestuurd. Zij hebben mijn gegevens in het paspoort genoteerd en teruggestuurd. Dit kostte toen ongeveer 17 euro incl verzendkosten.
wellicht is het voor jou ook een optie om te doen?
hiernaast heb ik nog een koopcontract met mijn gegevens erin.
marit78 schreef:oh, en wat betreft het koopcontract; dat krijg je er niet standaard bij, toch? Wij hebben dat echt zelf geregeld met de verkoper. Misschien is het slim om dit alsnog te regelen. Anders kun je toch ook op geen enkele manier aantonen dat dit jouw paard is. Bv als je met trailer onderweg bent, moet je dit kunnen aantonen.
GenteDiMare schreef:Is het dan niet zo dat je de chip van je paard op jouw naam kan laten zetten?silvana schreef:In belgie is het paspoort ook geen eigendoms bewijs.je moet een koopcontract hebben.
Heb je dit allemaal niet houd dan goed de uitgave's bij en dergelijke.De gene die voor het onderhoud van het paard zorgt word meestal aan geduid als de eigenaar.
S schreef:[/quote]In belgie is het paspoort ook geen eigendoms bewijs.je moet een koopcontract hebben.
bulck schreef:mss best eens contact opnemen
ADRES VCP EN DIP
De DIENST IDENTIFICATIE PAARDEN van de VLAAMSE CONFEDERATIE VAN HET PAARD en de ZETEL + het SECRETARIAAT van de VLAAMSE CONFEDERATIEVAN HET PAARD zijn gevestigd te :
3360 Korbeek-Lo - Nieuwstraat 28
Dienst Identificatie Paardachtigen
Nieuwstraat 28 - 3360 Korbeek-Lo
Tel. : 016/899 410
Fax : 016/899 356
Het Secretariaat : Luys Carine- Secretaris
TeL. 016/899.410 - GSM 0486/904.973 - Fax. 016/899.356
silvana schreef:Heb je het paard wel in Belgie laten registreren?
Als dat niet zo is ,moet je dat even aan de DA vragen en dan komt alles vanzelf op je naam.
Mijn paard met nederlandse pas moest hier op nieuw geregistreerd worden.