Angst om een paard te vervoeren/ Wie herkent dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Angst om een paard te vervoeren/ Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 22:48

Hoi,
In het verleden heb ik angstige momenten meegemaakt met paarden in de trailer...
Wie herkent dit?

Ik heb een paardje gehad dat zich steeds liet vallen in de trailer... Mijn moeders vriend reed dan en mijn moeder en ik waren ervan overtuigd dat hij te hard door de bocht reed!!!
Toen is mijn moeder maar een keer gaan rijden, stapvoets, en het gebeurde weer... Mijn hart schoot elke keer weer in me keel...

Ook is er een keer een paard, in de trailer over de stangen heen gesprongen, en stond in de kabine waar een mens in past... De brandweer heeft hierbij geholpen om het paard eruit te krijgen :n

Sindsdien ben ik heel erg angstig wanneer er een paard in de trailer staat... Als hij maar even stampt met zijn hoeven zit mijn hart al in me keel...
Bij mij op stal mag je geen lessen van buitenaf nemen... Maar ik wil erg graag lessen grondwerk a la marijke de jong volgen... Het is 6 minuten rijden met de trailer, en ongeveer 20 minuten lopen over een best drukke weg (dit is dus geen optie)...

Nu mag ik mijn opa zijn [veewagen/ bus] (ik weet niet precies hoe het heet) lenen, hierin mag je rijden zonder trailer-rijbewijs...
Ik wil er op zijn minst 1 keer in de 2 weken naartoe... Maar niemand ziet het zitten om vanaf Den Haag, naar Voorschoten (trailer ophalen), naar Delft, naar les, naar Voorschoten, naar Den Haag te rijden... :o :o :o Ok daar kan ik inkomen :P

Maar ik wil zo graag deze lessen met mijn paardje volgen!!! Nu zit er niets anders op dan zelf te gaan rijden... ;(
Ik moet gewoon doorbijten, want in de toekomst is het gewoon ook handig dat je je eigen paard kan vervoeren, zonder van iemand afhankelijk te zijn...
Ik ga binnenkort wat ritjes met de bus maken zonder paard erin... Ik moet me er echt overheen zetten, maar steeds zit me hart weer in me keel...
Daarbij zal ik voorlopig ervoor kiezen om iemand met mij mee te laten rijden, voor het geval dat er wat gebeurt...

Sim

Re: Angst om een paard te vervoeren/ Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:00

Is er geen paard van een vriendin of kennissen die heel stil staat in de trailer die je mag "lenen" om vertrouwen te kweken?
Kan me voorstellen dat je je op zijn minst erg onprettig voelt als je steeds negatieve ervaringen had!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 00:34

Het paardje wat ik nu heb hebben we opgehaald uit Duitsland...
Dat was een hele ruk en heb de hele reis me adem ingehouden...

Ondertussen is hij al een stuk of 6 keer de trailer op en afgegaan, maar toch blijf ik mopperen tegen degene die dan rijdt dat hij zachter door de bochten moet of raak ik in paniek als het paard maar beweegt ;(

Het is wel een goed idee om eens te oefenen met een ander paard!!! Me opa rijdt dagelijks op en af naar het strand en zijn paarden zijn het gewend...

Groetjes

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:14

Camera monteren in de trailer/veewagentje. Je hebt hele simpele/goedkope van de Gamma ed die hier prima geschikt voor zijn (bewakingscamera's). Zo kan je zien wat er gebeurt als je geluid vanuit de trailer hoort komen. En dan zie je ook dat er niets aan de hand is, in verreweg de meeste gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:16

Ja, ik heb dat ook, ben altijd weer super blij als we thuis zijn, zit heel de reis in spanning dat er wat gebeurd in de trailer of dat we worden aangereden, daarom rij ik ook nooit zelf en gaat mijn man mee, die rijdt, het liefst ga ik nooit op pad, maar dan kom je nergens en soms kan het niet anders..

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:55

Kan me dit goed voorstellen heb ook nare ervaringen met auto en trailer en ben ook blij als we weer ongedeerd aankomen.
Met zweet in me handen zit ik achter het stuur en kan me nauwelijks ontspannen.

Optie van een klein veewagentje lijkt me ook wel wat en zeker veiliger,
succes en sterkte ermee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:00

Mijn ervaring is dat het anders is als je er naast zit dan dat je zelf rijd. Ik stond altijd doodsangsten uit als ik mee moest rijden maar sinds ik zelf rij voel ik ook wat er gebeurt en reageer ik daar veel relaxer op.

Als je zelf al met spanning je paard laad voelt hij dat... dus doe zelf ook relaxen en oefen gewoon. Eerst een stukje op het erf en weer terug. Als er iets gebeurt ben je gewoon thuis.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:02

Mijn favo bezigheid is het ook niet, ik ga erg graag op wedstrijd, maar ben altijd blij als we ter plekke zijn en het paard er weet uit kan.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:04

goeiemorgen,
je paard die nu omvalt.
heb je een 2 paards trailer?
is dan mijn eerste vraag.
laat dat maar even weten ik heb het namelijk zelf gehad.
met een 2 paards trailer en mijn paard is helemaal genezen:D

Hennie
ik hoor het wel even

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:33

Ik heb niet echt hele nare ervaringen gehad met trailervervoer (nja, 1 x paard gevallen en 1 x er niet meer uit willen komen), maar vind jouw verhaal toch heel herkenbaar. Ik zit altijd met geknepen billen, gestresst naast de chauffeur te hopen dan we heelhuids aankomen. En nu moet ik er dus ook zelf aan geloven; wil graag wedstrijden rijden, zijn niet bij de deur (behoorlijk lang rijden ook nog es, zucht...) :\ .
Ik vind het doodeng maar ga het toch proberen; eerst maar es leeg oefenen en dan met paard. Waar ik ook aan heb zitten denken; mn E bij B te halen. Dan heb ik die oefening gehad en ga ik me misschien een stuk relaxter voelen, hoop ik dan toch (bovendien kun je dan ook met een tweepaardstrailer op pad, waarvan ik het idee heb dat de paarden daar altijd een stuk stabieler in staan). Maar dat is weer ff sparen...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:41

ik houd ook altijd mijn hard vast als mijn tinker erin staat

Half jaar geleden naar spring wedstrijd geweest waren nog geen km van huis en de trailer ging op enneer wij gestop bij het tankstation ik uit gestapt deurtje open gemaakt en ja hoor meneer zat dwars in de trailer 1,5 paards

Nou ik de stang eruit gehaalt maar meneer bleef gewoon zitten met de oortjes naar voren ik paar keer tegen zijn kont aan geschopt hij stond maar niet op ik had het niet meer mijn hart sprong bijna uit mijn keel
uit eindelijk stond hij op stang erin reis vervolgd 20 min rijden eenmaal daar aangekomen
rondje gestapt en gedraaft niets aan de hand

Later heb ik hem mee op vakantie genomen ruim 1 uur rijden elke keer als de trailer ook maar iets schommelde had ik het niet meer was pikke donker buiten

Ik doe het wel nog maa rben ook altijd heel blij als we heelhuids aan komen
Hij heeft dit 1 keer gedaan op de 1,5 paards normaal staat hij altijd op een 2 paards en dan blijft hij netjes staan

kun je geen camera ophangen?
hebben wij in de 2 paards wel sinds kort dit stelt mee echt heel gerust

Liefs

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:44

*steekt haar hand op* hier is het precies zo!
Vind het echt horror...
Komt ook doordat mn eerste ervaring met trailerladen en rijden nogal heftig was.
Paard was nogal krankzinnig bezig en steigerde zo op de trailer dat hij daarna over de voorstang hing..
Daarna is alles verder wel goed gegaan, maar ik flip gewoon elke keer als we met de trailer rijden..

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:44

Hennutjuh schreef:
goeiemorgen,
je paard die nu omvalt.

Hennie
ik hoor het wel even

Hoi Hennie,
Ja dat paard wat zich in de trailer liet vallen was in een 2 paardstrailer...
of het tussenschot nu wijdt stond of in de scharnieren hij liet zich iedere rit vallen :?... Vreselijk!!!

De veewagen is ook een 2 paards... Er kunnen 2 mensen voorin zitten en je hebt een achterbank waar een raampje zit zodat je de paarden kan zien...
Ik vind dat idee van de camera wel een goeie!!! Er zit een tv in de wagen... Ik ben niet zo technisch maar misschien kan de camera worden aangesloten op de tv?...

Pfff...
Ik ben gelukkig niet de enige wie zich zo voelt...
Volgende week toch maar een paar lege testritjes maken...

1976sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:51

Ik heb nog nooit durven rijden, vooral in de bochten vind ik het heel eng.
Vind het stampen van het paard onderweg altijd eng, bang dat er iets mee is
Laatst bijgewerkt door Tanja op 13-10-09 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 post plaatsen, ben je iets vergeten gebruik dan de wijzig knop.

Maaike83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:29

Ik heb gelukkig (afkloppen) geen nare ervaringen met het vervoer. Ik heb ook nog maar weinig paarden hoeven vervoeren, maar toch vind ik het ook erg spannend.
Ik heb onlangs nog een item geplaatst omdat ik binnenkort een jaarling ga vervoeren die nog nooit eerder vervoerd is.
Ik zit als het paard rustig is redelijk rustig, al is de spanning te voelen in mijn benen en als het paard beweegt schiet die spanning door mijn hele lijf.
Dus ik begrijp het goed en ik rij zelf nooit, maar misschien moet je het toch doen zodat je ook een keer een positieve ervaring hebt. Dat zal je wel helpen.
En idd wat anderen ook aangeven met een ander paard dat het al goed doet, dan heb je meteen goede ervringen.

jive92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:28

Hennutjuh schreef:
goeiemorgen,
je paard die nu omvalt.

Hennie
ik hoor het wel even

hoi hennie,

ik weet dat dit een heel oud topic is maar ik ging gister met mijn paard naar t strand en hij wou niet laden, toen hij er eenmaal instond ben ik er maar bij gaan staan. hij laat zich in de bochten dus ook vallen. het is een tweepaards trailer wat heb jij er aan gedaan???

gr simone