lease

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

lease

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 22:00

Ik krijg de kans om een paard te gaan leasen maar nu vroeg ik me af of 200 pm (kom ik op uit kwa stalling en voer) of dat veel is ? of dat ik juist geluk heb? eigenaar neemt dieren arts kosten en de hoefsmid op eigen rekening ook mag het dier dan verhuisd worden naar een stal vlak bij mij. is wel een dier met een gebruiks aanwijzing aangezien ze pas 5 is en al een half jaar stil staat.

dus de vraag. Is 200 p.m een rieele prijs?

Marije_jiplover

Re: lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:11

PP-->TAO

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:14

Ik vind dat een hele redelijke prijs. Het hangt er ook wel vanaf waar je zit natuurlijk, op een manege in Den Haag waar ik gestaan heb betaal je €400 per maand voor een leasepaard, ook zonder hoefsmid en dierenarts kosten...

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:16

voor 7 dagen per week wel, bij ons op de manege betaal je ruim 300 euro... alleen stalling... voer-DA-hoefsmid betaalt manege.
dus ik denk dat het wel redelijke prijs is...

Ken een ander paard die 250 per maand is... maar dit wel allemaal in het gooi...
Laatst bijgewerkt door xmaddyx op 10-10-09 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 23:16

het is zoisow geen manege paard of wat dan ook het is een paard van iemand die zwanger is en in iedergeval wilt dat het dier savonds binnen komt te staan

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:21

De paarden waar ik het over had zijn ook geen manege paarden, de eigenaar kijkt samen met toekomstige leasers naar hun wensen en schaft dan speciaal daarvoor een paard aan, zijn dus gewoon paarden van particulieren eigenlijk voor mensen die niet de eindverantwoordelijkheid willen hebben...
Het hangt er dus echt vanaf waar je woont maar ik vind 200 euro echt niet veel geld voor een leasepaard en je helpt zo te lezen ook nog iemand die de zorg tijdelijk zelf niet op zich kan nemen!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 23:23

nee inderdaad en aangezien ik de aanschaf kosten niet kan betalen zou het een goed optie zijn

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 03:14

Ik wet dat er in noord-holland 2 stallen zijn die hun eigen paarden te leasse aanbieden voor 150-200 euro per maand, afhankelijk van de accomodatie

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 03:17

200 euro vind ik een net bedrag. Ik zou ook zo iets vragen als iemand interesse zou hebben om een van mijn paarden te leasen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:25

iedereen hier vind het een normaal bedrag, hoe komt het dan toch als ik mijn paard wil verleasen voor 3 dgn per week dat er niemand is die daarvoor wil betalen???
Ik krijg dan naar mn hoofd dat diegene niet wil betalen omdat ze mij daarmee werk uit handen nemen en daarvoor betaald willen worden ipv andersom..... ik snap er echt niks meer van....

TS, mag jij dit paard na die zwangerschap ook blijven rijden?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:41

cissy schreef:
iedereen hier vind het een normaal bedrag, hoe komt het dan toch als ik mijn paard wil verleasen voor 3 dgn per week dat er niemand is die daarvoor wil betalen???
Ik krijg dan naar mn hoofd dat diegene niet wil betalen omdat ze mij daarmee werk uit handen nemen en daarvoor betaald willen worden ipv andersom..... ik snap er echt niks meer van....

TS, mag jij dit paard na die zwangerschap ook blijven rijden?

Ik heb precies het zelfde probleem. Ben al meer dan 2 jaar opzoek naar iemand die mijn paarden bij zou willen rijden. Ik kan gewoon niemand vinden! Ja, ze willen het wel, maar willen er niets voor betalen om precies de zelfde reden als jij geeft. Ik verwacht écht geen hoog bedrag, maar gewoon een normale vergoeding. Ik heb ook altijd een vergoeding gegeven in de tijd dat ik nog paarden ging verzorgen, omdat ik nog geen eigen paard had.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:10

Wij zitten ook te denken om een paard ter lease aan te bieden, maar weten ook niet zeker of we er wel iemand voor kunnen vinden. Zitten te denken aan 100 - 150 euro per maand (is nog niet helemaal duidelijk) en degene die het paard leased kan alle dagen rijden. De kosten van de DA en de hoefsmid zijn voor ons. Wedstrijden zitten er ook in en we kunnen ook nog wekelijks lesgeven.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 17:32

ja na de zwangerschap mag ik het dier eventueel ook nog blijven bij rijden en ik had laatst ook op mp op een advertentie gereageerd en die vroeg 100 in de maand voor 2 dagen per week.... beetje appart volgends mij heb je dan echt geld te kort.

Sanneeofzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:28

Vind ik niet .. Ik heb ook eerder een lees pony gehad, maar moet zeggen het was voor mij een leerpony van 12 jaar heb er 3 jaar op rondgehobbelt en hij gaat binnen kort weg.. ben er M2 dressuur en Z springen mee gekomen.