Camera in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:23

Ik heb geen idee of het hier wel goed staat, maar ik dacht dat mensen die wel eens veulens vervoeren met de trailer wellicht wel het meeste verstand hebben van camerabewaking in de trailer ;)

Wij zouden ons dus een cameraatje willen aanschaffen om in de trailer te hangen en dan tijdens het rijden de paarden op een schermpje in de wagen in de gaten te kunnen houden.

Wie heeft zo'n camera in zijn bezit, wat voor type/merk is het?
Welke pluspunten en/of minpunten heeft jouw camera.
Waar heb je het gekocht en wat heb je ervoor betaald?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:28

Wij hebben een achteruitrijcamera in de vrachtwagen hangen, en die geeft perfect beeld. Gekocht bij de Gamma, prijs weet ik niet meer, was een aanbieding, is al weer 3 jaar geleden geweest. Enige nadeel is dat als je onder viaducten rijdt er geen beeld is (tenzij je altijd het licht aan doet binnen) en als de zon binnenschijnt via een zijraampje in de camera wordt het beeld ook overbelicht.

Keeva

Re: Camera in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:59

Hier ook de achteruitrijcamera van de Gamma, kostte iets van 90 euro, en voldoet prima. Duidelijk beeld (hier geen last van viaducten e.d. Neon, waar heb je de camera gemonteerd ?), ideaal !

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:08

ja wij hebben er ook eentje

een achteruitrijd camera vd makro(90 euro ofzo), aansluiten op de verlichting ( kleine lampje in je trailer) en zodra jij de lampen aan doet, zie je op je beeldschermpje je paardjes.

Ik heb hem dus net onder het lampje voorin hangen, hij hangt zo dat ik net de klep achter kan zien, daardoor dus minder last van overbelichting als er iemand achter ons rijd.
ook onder tunnels door hebben wij nergens last van..

heel soms als we door de stad heen rijden kan je wel opeens een winkel van binnen zien hahha als die ook camera bewaking hebben, vaak dus ook als ik sta te tanken langs de snelweg, zie je opeens de shop vd binnenkant.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:37

Ik heb een babyfoon met beeld in de trailer :+ Van Elro , gewoon bij de gamma gehaald. Klein schermpje maar voldoet prima. :D

Klein bakje voor gemaakt die we zo in de trailer op kunnen hangen.
Hij hangt dan achterin aan de zijnwand bij de klep.

Af en toe een keer storing maar niet zo heel vaak. En inderdaad net als wat stalnijmegen zegt , af en toe het bewakingsbeeld van een ander er door heen :+

Enigste nadeel is dat hij aardig wat batterijen lust , maar daar in tegen kan je hem wel in elke willekeurige trailer hangen die je wil. ;)

Edit ... deze is het :

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Shayla op 07-10-09 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:41

en jij kan dus met je paarden praten??
dat is iets wat ik nog iets oor moet verzinnen.
ik wil op een of andere manier vanuit de auto iets tegen ze kunnen zeggen
hahah

nee maar soms moet ik nu het raam open doen en eens de naam van het paard blere zodat ze ophouden met vervelen ofzo.. En dat moet anders kunnen, lijkt mij....

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:43

Nee er mee praten kan jammer genoeg niet , maar ik kan wel horen wat ze doen. Het geluid is jammer genoeg maar 1 kant op ...

Misschien een keer zo'n kinder walkie talkie aanschaffen :D Moet ook werken lijkt mij :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:15

ik heb ook een camera in me trailer hangen.
Heb geen idee wat voor merk heb m er gratis bijgekregen was een actie.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:35

KS -> VMR-TAO

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:57

Niet voor de koopjesjagers, maar deze staat op mijn verlanglijstje in de vrachtwagen: http://www.orlaco.nl/
Je bent een paar centen meer kwijt dan voor het hobbyspul van de gamma, maar deze camera's zijn niet onder de indruk van te veel of te weinig licht; dat regelen ze gewoon zelf bij. Altijd zicht dus, zowel in als achter de wagen en desnoods ook opzij.......

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:59

Geniaal spul vind ik het, wij hadden er een op de stoeterij in Wales. Het is echt handig en daarbij interessant.
Merk weet ik zo niet, prijs wel 250 euro ong.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:08

Ik heb er ook wel eens over zitten denken om zo'n camera aan te schaffen.
Dusa zo'n achteruitrijdcamera werkt ook gewoon?
Deze zijn meestal gewoon plat en dus makkelijk te monteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 10:10

Wij hebben er ook eentje in de trailer. Het is een camera die eigenlijk verkocht word voor ouders met jonge kinderen. De camera kan opgehangen worden in de kinderkamer en de ouders kunnen dan bijv beneden via een beeldschermpje in de gaten houden wat er gebeurd. Alleen hangen wij em dus in de trailer om alles in de gaten te houden :+ Wij hebben de camera een tijd geleden voor €50 bij de Gamma gekocht. Het is een prima ding, werkt met alle omstandiggeden en we hebben altijd beeld!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:51

Ifor Williams heeft ze ook als verkrijgbare accessoire. Was 200-zoveel euro geloof ik. Was wel een hele mooie, professioneel ding met een behoorlijk scherm. Duidelijk beeld in ieder geval!

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:59

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:59

Ik was van de week ook trailers aan het kijken, daar waren ook cameras te koop.
Vond het er wel erg leuk uitzien, misschien dat ik die er wel gelijk bij doe, als ik dan toch geld aan het uitgeven ben.

Hij was 300 euro geloof ik, wel groot scherm en altijd goed zichtbaar.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:03

Wij hebben camera in de vrachtwagen hangen, en ook achteruit rijding... wat die koste dat weet ik niet, beeld is goed :)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 17:27

bedankt voor alle reacties!
het was eigenlijk een idee van m'n vriend, die zeurt er wel al langer over, maar ik wilde nooit toegeven omdat ik het zo nutteloos geld vind :o aangezien onze volwassen merries en ruin eigenlijk gewoon super rustig en doodstil staan op de trailer.
we vervoeren echter regelmatig veulens en daarvoor zou dat eigenlijk wel handig zijn.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:48

zo, die van Van Zwitserland is inderdaad erg mooi zeg!

Bjornborg1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:44

Wij hebben in beide trailers kleine bewakings camera´s gemonteerd, in de auto´s 7 inch kleuren schermpje wat je op verschillende kanalen kunt instellen, kan er dus ook meerdere camera´s op aan sluiten, als we dicht genoeg bij elkaar rijden kun je vanuit de auto, ook de andere trailer bekijken. werkt draadloos en zit aangesloten op de verlichting van de trailer

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:53

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:32

Citaat:
Wij hebben er eentje van Elro, volgens mij deze: http://www.achteruitrijcamerawinkel.nl/ ... -p-94.html

We hebben ook Elro cameras (stallen/trailer). Ook 1 voor als we met een trailer rijden met o.a. veulens. Een intercom hebben we ook, met name de hengst wordt rustig als je zijn naam noemt.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:39

Is er ook iets dat je een camera in de trailer hebt en de ontvanger mee kan nemen? Dus als je weg moet bij de trailer. Tot hoe ver is dat bereik?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:00

Kev schreef:
Is er ook iets dat je een camera in de trailer hebt en de ontvanger mee kan nemen? Dus als je weg moet bij de trailer. Tot hoe ver is dat bereik?

Hoeveel geld heb je ervoor over??

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:01

haha, nou ben eerst aan het kijken of er zoiets is, want het meeste is maar iets van 100m bereik, en dat schiet nog niet echt op...