Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

DL_ schreef:Ten eerste: Als hij dat had tijdens de verkoop is dat iets wat je zelf neem ik aan ook wel opvalt... geen verborgen gebrek dus aangezien het DUIDELIJK zichtbaar is.
Ten tweede is het maar net afhankelijk van HOE je het paard keurt, keur je hem als recreatiepaard of als sportpaard? als recreatiepaard kan zon paard prima mee, als sportpaard wordt het echter een heel ander verhaal..
Geloof niet dat je hiermee nog iets kan verhalen op de vorige eigenaar, zeker niet gezien het feit je hem al een tijd hebt, en het geen verborgen gebrek is, maar een duidelijk zichtbaar gebrek.
Zelf ook wat beter opletten dus.

miszmelissa schreef:En natuurlijk hebben we ook gevraagd of hij niet vaak kreupel was of andere gebreken had.

Ididit schreef:miszmelissa schreef:En natuurlijk hebben we ook gevraagd of hij niet vaak kreupel was of andere gebreken had.
Maar dit vind ik dan weldegelijk een apart verhaal. Ze zeggen dus voor je het paard koopt dat hij niet vaak kreupel is en nu jij hem probeerd te verkopen geeft die man wel toe dat ie vaak kreupel was? Dat is dan volgens mij dan dus WEL een verborgen gebrek.
Kan je niet wat juridisch advies opvragen?
xMariekee schreef:Het klinkt een beetje alsof jij er niks van gemerkt hebt al die tijd dat jij hem had..
Grote kans dat die man het dan ook echt niet wist..

xMariekee schreef:Het klinkt een beetje alsof jij er niks van gemerkt hebt al die tijd dat jij hem had..
Grote kans dat die man het dan ook echt niet wist..
miszmelissa schreef:Nee ik heb er inderdaad niks van gemerkt, omdat hij bij mij dus nooit kreupel was.
Maar bij de vorige eigenaar dus wel aardig vaak en ook altijd in dat zelfde been,
dus het lijkt mij dat hij er toen wel een dierenarts bij heeft gehaald en dat die dierenarts toen dus zei dat hij niet goed op zijn benen stond
en dat hij hem toen aan ons heeft verkocht, want een echt goede reden om hem te verkopen had hij niet.
Hij verkocht hem namelijk omdat hij een ander paard wilde en het was zo'n goed sport paard daar moest iemand anders ook van kunnen genieten.
Het kan natuurlijk dat hij het echt niet wist, maar die kans lijkt me klein aangezien je een paard dat vaak kreupel is wel laat na kijken.

xMariekee schreef:miszmelissa schreef:Nee ik heb er inderdaad niks van gemerkt, omdat hij bij mij dus nooit kreupel was.
Maar bij de vorige eigenaar dus wel aardig vaak en ook altijd in dat zelfde been,
dus het lijkt mij dat hij er toen wel een dierenarts bij heeft gehaald en dat die dierenarts toen dus zei dat hij niet goed op zijn benen stond
en dat hij hem toen aan ons heeft verkocht, want een echt goede reden om hem te verkopen had hij niet.
Hij verkocht hem namelijk omdat hij een ander paard wilde en het was zo'n goed sport paard daar moest iemand anders ook van kunnen genieten.
Het kan natuurlijk dat hij het echt niet wist, maar die kans lijkt me klein aangezien je een paard dat vaak kreupel is wel laat na kijken.
Maar je paard is ook nog gekeurd, daar is ook een dierenarts bij geweest..
Die heeft toen ook niks ervan gezegd?

blue_kim schreef:dat de eigenaar eerst zegt dat ie nooit kreupel heeft gelopen en later zegt ie dat het wel vaker os gebeurt dat is erg vreemd, en jammer dat hij dat dus niet eerder verteld heeft.
maar het paard is toendestijds klinisch goedgekeurd, denk dat je DA het ook niet had kunnen zien anders had hij dit zeker wel opgemerkt. waarschijnlijk als je hem rontgenologisch had laten keuren was dit wel naar boven gekomen.maar dat heb je niet gedaan, dus kan je dat niet de vorrige eigenaar verwijten.misschien wist hij echt wel niet dat er wat mis was met dat been, want hoelang heeft hij dat paard gehad?als hij dat paard bv 5 jaar had en het is 3 keer kreupel geweest aan dat been, dat kan, wel toevallig, maar dan zou ik ook niet meteen me DA bellen voor foto's. jij heb hem 1,5 jaar gehad, en er nooit problemen mee gehad dus is het toch een geschikt rijpaard? het is wat moeilijker om hem te verkopen dat is jammer voor jou maar denk niet dat je nog wat kan verhalen op de oude eigenaar, want het valt niet te bewijzen dat het toen ook al zo was, want je hebt geen foto's dus nalatigheid van jezelf.
?