Ervaringen ouder paard verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Ervaringen ouder paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:05

Hai!

Misschien een wat verwarrende titel, maar ik zal het proberen toe te lichten. Ik ben in september begonnen met studeren. Op het moment is dit nog prima met mijn pony te combineren, maar als ik straks op kamers wil ben ik toch geneigd om de pony weg te doen ;( In april wordt hij 15 jaar, maar is nog zo energiek als een 7 jarige. Verder is hij bom-proof en zal daardoor ook geschikt zijn voor de beginnende ruiter (hij is wel erg sterk) Ergens ben ik alleen bang dat er geen vraag naar een pony is op deze leeftijd, ondanks dat hij nog jaren mee kan. En dat ik, als ik straks echt geen tijd meer heb, de pony niet kan verkopen.

Vandaar mijn vraag: heeft iemand ervaring bij het verkopen van een ouder paard?

Alvast bedankt!

diana1

Re: Ervaringen ouder paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:09

Hey,
Geen ervaring met verkoop maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die liever een 15 jarige met ervaring kopen dan een jong paard die nog veel moet leren.
De prijs zul je waarschijnlijk aan moet passen ad leeftijd.
Eerst nog saampies genieten!
Succes.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:10

Ja, dat zal ook zeker het probleem niet zijn. Liever een goed plekje. Bedankt voor je reactie!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:12

Zou je er niet in geintereseerd zijn om je pony onder contact te verkopen, zodat je hem weer terug zou kunnen kopen?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:15

Ik heb vorig jaar een 14 jarige merrie verkocht, super springen, ervaring hardstikke braaf. Het duurde een tijd voordat ze was verkocht. Ik vind het moeilijk om oudere paarden te verkopen dan 8 jarigen. Een beetje geluk moet je altijd hebben natuurlijk. En, er hoeft er maar 1 te zijn die hem/haar hoeft te hebben!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:16

een pony van 15 vind ik iig niet oud hoor je ziet pony's van wel veel ouder lopen in sport en al,en een pony ervaren en braaf is juist waar de meeste oudersnaar op zoek zijn voor hun kind.
kindveilig=niet in geld uit te drukken!
je kan idd ook kijken of er mensen zijn die voor je pony willen zorgen en voor de kinderen gebruiken in ruil voor de kosten.
Ga maar eens op zoek ik denk dat er gegadigden genoeg zijn

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:20

15 jaar is toch niet oud.........
die raak je best kwijt hoor, zou ik me
niet al te druk over maken.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:21

knollentuin schreef:
een pony van 15 vind ik iig niet oud hoor je ziet pony's van wel veel ouder lopen in sport en al,en een pony ervaren en braaf is juist waar de meeste oudersnaar op zoek zijn voor hun kind.
kindveilig=niet in geld uit te drukken!
je kan idd ook kijken of er mensen zijn die voor je pony willen zorgen en voor de kinderen gebruiken in ruil voor de kosten.
Ga maar eens op zoek ik denk dat er gegadigden genoeg zijn

Dat zou inderdaad een optie zijn. Helaas woon ik maar in een klein dorp, dus weet niet of er gegadigden hiervoor zijn. Het is in ieder geval het uitzoeken waard!

@ Henkjan: 8 jaar is ook wel een super leeftijd. Net een beetje over de pubertijd heen etc.

@siskeh: dan moet ik eerst overwegen of het nog wel mogelijk is (qua tijd) om hem weer terug te nemen.

@noudy: bedankt! Maak me er inderdaad best druk om :(:)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:22

Ik denk dat je die pony tegen die tijd wel goed kwijtraakt. ;)
Wij zijn zelf ook opzoek naar een pony van ongeveer die leeftijd ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:31

Marijuhhhhh schreef:
Hai!

Misschien een wat verwarrende titel, maar ik zal het proberen toe te lichten. Ik ben in september begonnen met studeren. Op het moment is dit nog prima met mijn pony te combineren, maar als ik straks op kamers wil ben ik toch geneigd om de pony weg te doen ;( In april wordt hij 15 jaar, maar is nog zo energiek als een 7 jarige. Verder is hij bom-proof en zal daardoor ook geschikt zijn voor de beginnende ruiter (hij is wel erg sterk) Ergens ben ik alleen bang dat er geen vraag naar een pony is op deze leeftijd, ondanks dat hij nog jaren mee kan. En dat ik, als ik straks echt geen tijd meer heb, de pony niet kan verkopen.

Vandaar mijn vraag: heeft iemand ervaring bij het verkopen van een ouder paard?

Alvast bedankt!

Wij hebben van de zomer nog een oud paard gekocht. Maar oud (22 jaar) nee hoor, misschien wel qua leeftijd maar hij is net zo gek en gezond als de jongere paarden op stal.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:42

volgens mij zijn er zat mensen die een ouder paardje zoeken, ik denk dat het helemaal geschikt is voor kinderen die voor het eerst een iegen paard krijgen. dus daar zou ik me geen zorgen over maken, als hij verder nog helemaal kerngezond is raak je hem echt wle kwijt. je zal misschien niet een top bedrag voor hem vangen wat je bv als 7 jarige wel had kunnen vangen, maar en goed tehuis is toch vaak belangrijker als het geld.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 17:17

Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik echt wat aan :D