Hoeveel geld in het reservepotje voor het paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Hoeveel geld in het reservepotje voor het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 21:54

Ik ben erg benieuwd hoeveel geld je ongeveer moet hebben in het reservepotje :)
Ik zal toch na de studie mijn pony zelf moeten betalen en nu weet ik wel hoeveel ik per jaar kwijt ben, maar ik vraag mij af wat het reserve potje moet bedragen?
En hoe doen jullie dat? In 1 keer of per maand wat erbij? Staat het ergens apart op een rekening? En waarvoor gebruiken jullie het?
(indien nodig willen mijn ouders wel bijspringen als de DA kosten echt ineens heel hoog zijn)

8nnemiek

Re: Hoeveel geld in het reservepotje voor het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:02

Ik heb ook ouders die willen bijspringen als het nodig zou zijn, die zouden me altijd wel genoeg kunnen lenen :)
Zelf heb ik ook nog geen spaarpotje, maar kan wel tot 1000 euro rood staan als het nodig zou zijn.
Maar als ik eenmaal een vast salaris heb dan wil ik toch wel elke maand wat geld opzij zetten voor een echt spaarpotje, niet alleen voor de dieren maar ook als er eens een ander noodgeval zou zijn. Er zijn een aantal goede spaarrekeningen met een redelijke rente, en bij veel van die rekeningen moet je minimaal 5000 euro inleggen. Lijkt me een mooi bedrag om voor noodgevallen te kunnen opnemen :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:06

Ik heb ook geen echt spaarpotje voor Cin. Zorg dat ik normaal wel paar honderd op mn rekening heb, moet zeggen dat het nu eerder in de buurt van een paar tientjes komt hehe ;) Nodig weer even sparen dus. Maar mijn ouders hebben beloofd ook bij te springen waar nodig, en ik kan €2500 rood staan (jij ook denk ik MysticTinker, als student mag dat. Iedereen denkt €1000, kwam er toevallig achter dat €2500 ook kan). Sta nu niet rood dus ik kan, in uiterst noodgeval, en wanneer mn ouders niet bij willen springen, toch wat euries ophoesten. Maar ga ervan uit dat dat niet nodig is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:08

Ik wil de paardenrekening dus wel echt apart hebben van de andere noodgevallen (zoals stukke wasmachines bv :P) :) Omdat ik daar liever alleen voor wil staan, de andere rekening voor de huishoudelijke noodgevallen wil ik samen doen met mijn vriend namelijk.

Ik kan overigens niet rood staan nu, dus die optie is voor mij nu geen optie (deze student wil niet rood kunnen staan :P). Dan kijk ik liever even pa en ma aan als het nodig is :P Scheelt weer rente :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:20

Ik zou graag willen weten hoe je rood kan staan dan? want als het bij mij op zou zijn staat er ook echt als je pint geen saldo? hoe werkt dat als ik vragen mag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:21

Kun je aanvragen bij je bank als je boven de 18 bent.
Ik heb juist aangevraagd dat ik 0 euro rood kan staan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:23

ik wil ook niet rood kunnen staan :+
Ik heb mijn paard goed verzekerd maar heb toch altijd rond de 2000euro appart staan voor noodgevallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:24

2000? Puur voor het paard? Heb je daar een aparte rekening voor geopend?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:26

nee, ik heb een spaarrekening en het bedrag dat daarop staat heb ik in mijn hoofd verdeeld ;)
daarvan is 2000euro voor het paard, een ander gedeelte voor noodgevallen in het huishouden en weer een ander gedeelte voor mankementen aan mijn auto of veewagen.
Verder hebben mijn vriend en ik ook een gezamelijke spaarrekening waarbij we beide 'voor later' *klinkt zo dromerig :') sparen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:27

Ik heb het laten veranderen om niet rood te kunnen staan. als je eenmaal in het rood staat, wordt het steeds moeilijker om er weer uit te komen. Niet aan beginnen dus.

Ik heb namelijk iets belangrijks geleerd van mijn ouders. een makkelijk woord, maar de daad is iets complexer. Namelijk: sparen!

heb geen eigen paard, maar ik zou ongeveer een duizend of 2 achter de hand willen hebben voor noodgevallen (voor het paard) de niet paarden dingen op een andere rekening.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:32

Ik ben goed in sparen gelukkig, heb nu als student ook een mooie spaarrekening (die dan waarschijnlijk de paardenrekening gaat worden).
2000 euro puur en alleen voor de DA kosten?

een kapotte deken wil ik er bv niet van betalen, dat kan ik zo wel van de gewone rekening :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:34

Welshcobfan schreef:
Ik ben goed in sparen gelukkig, heb nu als student ook een mooie spaarrekening (die dan waarschijnlijk de paardenrekening gaat worden).
2000 euro puur en alleen voor de DA kosten?

Nee, ook alles rondom. Maar ik heb het nog nooit aan hoeven spreken. Meestal heb ik genoeg op mijn gewone rekening staan om het eigen risico aan VA rekeningen te betalen of bv een reparatie aan tuigage.
Maar je weet maar nooit... ik ben wat geld betreft echt een hamsteraar :') ik geef het heel graag uit maar zorg ook altijd dat er veel gespaard wordt :j
Nu heb ik het goed, maar je weet namelijk nooit wat de toekomst zal brengen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:36

hahahaha, ja klopt ik ben zelf ook een hamsteraar wat dat betreft := Daarom heb ik direct het papier ingevuld dat ik niet rood wil kunnen staan :n
Zou ik met 1000 euro ook een eind komen? puur voor DA?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:39

ligt eraan of je paard verzekerd is en hoe hij/zij verzekerd is.
United heeft 2maanden terug een maand op utrecht gestaan na een extreem zware koliek operatie en heel veel complicaties.
7000 euro was de schade... en ondanks mij uitgebreide verzekering was mijn eigen risico ook niet mis :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:42

Hij is alleen verzekerd voor onnatuurlijke dood zeg maar :P
En hoewel het natuurlijk altijd kan, is de kans op extreem dure DA kosten in 1 keer wel laag. (duurste wat ik had was in 1 keer 500 euro ivm tumor, maar dat was de eerste keer in 7 jaar tijd). Uitschieters kan ik mij toch niet op voorbereiden, want even 7000 euro op de rekening zetten is mij te gortig :P
Maar voor de meest voorkomende klachten is 1000 toch wel te overzien?
(naast dat ik altijd wel een brave spaarder ben en natuurlijk altijd nog een vriend en ouders heb voor de uitschieters)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:45

als jij zeker weet dat je op je ouders kan rekenen als het moet is 1000,- euro een net bedrag voor nood gevallen. ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:46

Ik hoor ook tot de hamsters :)

Je moet gewoon apart zetten wat jij denkt dat nodig is. Als je gewoonlijk op je gewone rekening ook genoeg hebt staan dan kun je het over het algemeen wel opvangen. En je geeft aan dat je ouders er ook nog zijn dus dan denk wel dat je genoeg hebt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:46

met 1000 zit je denk ik wel goed, je hebt ws meer in het potje dan de gemiddelde paardenbezitter ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:49

1000 euro houd ik mooi aan :) Het liefst wil ik kijken of ik het elke maand kan aanvullen tot 1000 euro. Dat tot die tijd mijn lieftallige ouders garant staan zeg maar :) Want ik wil toch ook eerst uit huis en dat zal ook wel aardig in de kosten lopen.
(ze betalen sowieso alles nog totdat ik zelf voltijd werk, dus dat is erg fijn! en ik weet ook zeker dat ze altijd willen helpen als het nodig is omdat ze weten dat ik zuinig ben met geld :) )

Ik vind het toch prettiger om een aparte paardenrekening te hebben (die ik natuurlijk altijd kan aanbreken als het huishoudelijke potje erdoor is ivm stukke wasmachine etc, je weet maar nooit. Op de een of andere manier gaan er altijd meerdere dingen tegelijk stuk :+ of lek... ). Maar aan de andere kant, kan het natuurlijk ook best bij het huishoudelijke noodpotje als ik daar dan 2000 op zet. 1000 voor de ene, 1000 voor de andere.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:27

€1000 lijkt me een goed bedrag hoor, helemaal als je ouders/vriend evt ook willen bijspringen in noodgeval. Ik wil ook weer flink gaan sparen, idd ook richting de €1000. Mijn ouders hebben ook aangegeven DA-kosten te willen betalen als ik het niet kan, maar wil het liever gewoon zelf opvangen. En rood staan, ik kon het ook een tijdje. Echt ernstig hoe makkelijk je dan geld gaat uitgeven haha, heb geregeld dat ik niet rood kan staan. Moet gewoon even weer slink aan t sparen !

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:29

Ik heb 2500,- achter de hand. Ik zie wel als er wat gebeurd, kan altijd nog bij mijn ouders wat lenen. :)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:30

Mijn pony heeft een spaarpotje van 2500 euro. Hij is niet verzekerd.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:30

Mijn potje voor paard gerelateerde noodgevallen bevat zo'n 2500 euro, waarbij m'n ouders in nood hopelijk willen bijspringen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ze niet is verzekerd voor ziekte/dierenartskosten. Die zou namelijk 750 euro per jaar kosten en gelukkig ben ik dat gemiddeld niet kwijt aan DA kosten per jaar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 19:35

750 euro per jaar! wow! Daarom heb ik mijn pony ook niet in de verzekering, dat kan niet uit voor mijn pony gelukkig!
2500 vind ik wel een erg hoog potje, maar het is natuurlijk wel mooi als je dat geld ervoor hebt. Dat kan ik nu nog niet veroorloven (ja, heb het wel maar dan is mijn spaarrekening ook leeg). Wie weet als ik meer verdien dat ik de 1000 euro vergroot.
Hihi eerst maar even afstuderen en gaan werken. want op dit moment ben ik nog echt afhankelijk van pa en ma als het aankomt op het paard en de kosten.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:42

Heb 3000 als reservepotje. Woon nog gewoon thuis en hoef dus geen kappote wasmachine te betalen ;) ik ga wel alles wat ik per maand over heb op diezelfde rekening storten. Heb mijn ponys nu 1 maand en de ander 2 weken en al 2x de dierenarts laten komen wat ik gelukkig gewoon van mn salaris deze maand kan betalen :)