Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MiSz_SaNdY schreef:ik hoorde het gisteren dus op stal dat je zo'n papier moest kopen maar ik weet van niks?
schrijven ze de eigenaren van de paarden en of pony's niet even daarvoor?
ik ben dus niet van plan 140 euro te betalen voor een velletje papier
annastasia schreef:Nooit zelf in je paspoort schrijven!!
De DA moet dit doen en zal er tevens een stempel met paraaf bji zetten.
Het medisch inlegvel heeft iedereen ruim een half jaar de tijd voor gehad en geldt iig voor paarden ouder dan geboortejaar 2001 (mijn pony had 'm toen al wel in het paspoort zitten)
Een nieuw paspoort kost iets van 60,-
pajidin schreef:MiSz_SaNdY schreef:ik hoorde het gisteren dus op stal dat je zo'n papier moest kopen maar ik weet van niks?
schrijven ze de eigenaren van de paarden en of pony's niet even daarvoor?
ik ben dus niet van plan 140 euro te betalen voor een velletje papier
Jij bent toch eigenaar van je paard en daardoor verantwoordelijk voor het up-to-date houden van het paspoort? En hoeveel mensen vergeten wel niet om het paard te laten overschrijven na aankoop?
Daarbij is het verhaal van de medische behandeling in meerdere bladen en zelfs op bokt gepubliceerd![]()
Hoe dan ook...je zult het papiertje/nieuwe paspoort toch moeten aanschaffen hoor...gelukkig kost dat geen 140 euro
flyfly schreef:Onze merrie is in januari ook erg ziek geweest doordat ze een ongeluk in de stal heeft gehad. Heb de DA er nog op gewezen dat hij het pspoort moest invullen maar deze zei letterlijk dat dat allemaal grote flauwekul was. Hoeveel paarden gaan er nu werkelijk naar de slacht?? Dan bedoel ik de paarden van de Bokkers hier. De meesten gaan gewoon naar het destructiebedrijf, laten we eerlijk zijn. Hoe vaak komt het nou voor dat een paard geschikt is om te slachten?? Het is allemaal een wassen neus dat hele paspoort gedoe. Gewoon een gelddeuntje. Bij koeien of ander vee zit ook geen paspoort en daar wordt ook mee gereisd.
joyce B schreef:flyfly schreef:Onze merrie is in januari ook erg ziek geweest doordat ze een ongeluk in de stal heeft gehad. Heb de DA er nog op gewezen dat hij het pspoort moest invullen maar deze zei letterlijk dat dat allemaal grote flauwekul was. Hoeveel paarden gaan er nu werkelijk naar de slacht?? Dan bedoel ik de paarden van de Bokkers hier. De meesten gaan gewoon naar het destructiebedrijf, laten we eerlijk zijn. Hoe vaak komt het nou voor dat een paard geschikt is om te slachten?? Het is allemaal een wassen neus dat hele paspoort gedoe. Gewoon een gelddeuntje. Bij koeien of ander vee zit ook geen paspoort en daar wordt ook mee gereisd.
klopt, geen paspoort, wel een uniek en landelijk geregistreerd oormerk...
cissy schreef:Het inlegvel wordt compleet met je eigen gegevens aangeleverd dus je hoeft helemaal niks zelf in te vullen. Het is niet zomaar een los velletje zonder gegevens....
Alleen die wel/niet slacht clausule moet worden ingevuld door een DA. that's all.
.
Citaat:Echt niet. Ingevuld was naam paard, levensnummer en het transpondernummer. En de datum van afgifte los vel. Persoonlijke gegevens van de eigenaar moest ik zelf invullen.DA moet er alleen een stempeltje op zetten. Staat er ook: autorisatie door de bevoegde dierenarts. Daar moet hij zn stempeltje zetten. Klaar
cissy schreef:@Misz_Sandy Lees je echt geen paardenbladen? Dan ben je denk ik de enige paardenliefhebber die geen paardenbladen leest
MiSz_SaNdY schreef:cissy schreef:@Misz_Sandy Lees je echt geen paardenbladen? Dan ben je denk ik de enige paardenliefhebber die geen paardenbladen leest
nee lees ik niet vind ze te duur om zelf te kopen en abo vind ik ook onzin kan mn geld beter besteden aan mn beestenbende haal ik ook trouwens meer plezier van dat uit een blaadje
maar ik wil dus niet dat mijn paard ooit geslacht word voor om op te eten zeg maar dan heb ik dat vel toch ook gewoon niet nodig?
of moet ik hem dan wel hebben en komt het erop te staan?
linda123 schreef:Graag zou ik horen wanneer en wie de bijlage medische behandeling in het paardenpaspoort moet invullen:
(Ik wil het dier graag uitsluiten van de slacht voor menselijke consumptie)
Moet ik dit nu al aangeven? Wordt dat op het moment zelf pas ingevuld? Zelf invullen?
Moet het stamboek dit mede invullen of de dierenarts? (stempel)
alvast bedankt!
Medische behandeling
Op de pagina’s “medische behandeling” moet de eigenaar aangeven of een paard wel of niet
bestemd is voor de slacht. Als een eigenaar niets heeft aangegeven in het paspoort is het paard
automatisch bestemd voor de slacht. De dierenarts moet bij het behandelen van zo’n voor de
slacht bestemd paard met bepaalde medicijnen, deze in het paspoort vermelden. Het betreft de
zogenaamde essentiële diergeneesmiddelen voor paarden. De dierenarts weet om welke stoffen
het gaat.