Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bedankt!
sflj schreef:niet als de auto het niet mag trekken.
sflj schreef:En als het echt zo makkelijk ook weer terug te zetten is, zal het wel meevallen met 'aan de straatstenen niet kwijt kunnen'
sflj schreef:Wat het veranderen van de regels betreft; dat wordt al jaren geroepen en ik merk er nog weinig van.
Afgezien van dit alles ben ik er geen voorstander van, simpelweg om het feit dat je met dezelfde combinatie gaat rijden maar daar dus niet extra voor bent opgeleid. Dat zou op zich misschien nog niet zo heel erg zijn, ware het niet dat 90% gewoon heel slecht rijdt (zonder aanhanger al!)
sflj schreef:wat het eerste betreft; je hebt inderdaad gelijk.![]()
Je 2e reactie begrijp ik niet zo. Jij denkt dat ie al eens is teruggekeurd? Waarom denk je dat?
En de laatste ... Tja...
Alagone schreef:Het schijnt dat in de toekomst (en dat zou niet lang meer duren) voor elke aanhanger die een MTM van maar als 750kg heeft een rijbewijs E nodig gaat hebben.
Als je nu je trailer terug laat keuren gaat dat maar voor korte duur zijn en zit je daarna met een trailer met een erg lage MTM en dus weer moeilijk te verkopen.
Brainless schreef:Mijn man heeft een Mazda 5, is 1500 kilo en mag 1400 trekken.
Ik heb een Mondeo Wagon, 1410 kilo en mag 1600 trekken.

Malenka schreef:annastasia,
Dit klopt niet. Als de auto 1500kg leeg weegt mag je dus een aanhanger trekken met een maximum geladen gewicht van 1500kg (dan moet de auto dit wel mogen trekken!). Die 600kg aan laadvermogen die jij bij de auto's hebt gerekend heeft met dit hele verhaal helemaal niets te maken.
Je rekent alleen met het lediggewicht van de auto en het max beladen gewicht van de trailer.
EDIT:
Je schijnt toch gelijk te hebben hoor ik net. In eerste instantie vertelde mijn partner ook mijn bovenstaande verhaal maar hij is het toch even gaan na zoeken. Verwarrend hoor.
Malenka schreef:ikke en cissy,
dat was dan ook niet de vraag die ik stelde.
annastasia schreef:Brainless schreef:Mijn man heeft een Mazda 5, is 1500 kilo en mag 1400 trekken.
Ik heb een Mondeo Wagon, 1410 kilo en mag 1600 trekken.
Je bent het laadvermogen van de auto's in het verhaaltje vergeten.
Stel dat beide auto's 600kg laadvermogen hebben:
Mazda 1500 + 600 = 2100 kg
Ford 1410 + 600 = 2010 kg
De auto moet leeg zwaarder zijn als de max massa van de aanhanger.
Mocht je met beide auto's willen trekken dan mag je trailer mag 1400 kg wegen. 1410, weet ik niet zeker, dacht het niet.
mazda: 2100 + 1400 = 3500 kg
ford: 2010 + 1400 = 3410 kg
Het gewicht van de trailer mag dus max 1400 kg zijn anders mag je er met beide auto's niet mee rijden zonder geldig E-rijbewijs!
Ook voor de TS is dit iets om goed rekening mee te houden.