Hay, Ik ben een beetje op zoek naar de stamboom van een nrps. Ze heeft op haar bil een merk. Nou zal ik dus graag er achter willen komen waar zei uit kwam
Gem
Geplaatst: 24-09-09 09:13
Wat heb je verder voor informatie? Wat staat er over haar in haar paspoort (ik neem aan dat je geen papieren bij de pony hebt)? Ik neem aan dat ze al een oudere pony is; brandmerken wordt in NL volgens mij al jaren niet meer gedaan.
Dat allbreedpedigree is een leuk programma op stambomen op te zoeken.En misschien kan je ook een bij NRPS stamboek informatie opvragen.
Gem
Geplaatst: 24-09-09 19:58
Ik denk dat je de eerste info maar eens dichtbij huis moet zoeken, oftewel: vertel de eigenaar dat je erg graag meer zou willen weten over Bright (o.a. of dat haar echte cq volledige naam is), omdat je haar zo leuk vind, en dat je uit interesse graag eens in de stamboekpapieren / paspoort zou willen kijken. Je zou een kopietje kunnen maken en daar kunnen "we" hier op Bokt (en ook bij het NRPS - stamboek) weer veel meer mee! Succes!
Gewoon even het NRPS bellen dan kom je vaak al een heel eind. Dan heb je wel haar echte (volledige) naam nodig en liefst ook die van haar vader en of moeder.