Helleu bokkers,
Even een vraagje. Ik rijd nu het paard van iemand anders. Een merrie die normaal voor de koets loopt, maar die nu ook onder het zadel omgetoverd wordt tot boshobbelaar. Laatst was ik gaan buitenrijden, en achter mij kwam een scooter, en 2 fietsers. Paard reageerde op de scooter (dat voelde ik al aankomen) en had al een weg gezien waar ik in kon. Ik was al achterom aan het kijken, maar kon mijn handen niet loslaten om aan te geven dat er moest worden afgeremd. Mijn moeder liep achter mij, maar wist niet dat het paard zo reageerde op scooters. Goed, toen puntje bij paaltje kwam, schrok het paard ineens, draaide af richting het pad waar ik al naartoe had gewild, maar op eens was daar de vrouw van het tweetal fietsen, die op haar dooie gemakje inhaalde. Herman (mijn paard) deed een hupsje om de vrouw niet te raken, ging bijna onderuit en scheurde het pad in. De vrouw hebben we niet geraakt (gelukkig) en uiteindelijk kwam Herman weer tot rust en is alles goed gegaan.
We gaan voor eerst de straat niet meer op tot ze zich echt goed onder de man laat inhouden. Normaal komen er door het bos geen scooters, alleen nu toevallig wel even.
Maar nu mijn vraag: hoe zit het met de verzekering? Ik ben 19, en voor zover ik weet niet extra verzekerd. Stel we hadden die mevrouw geraakt, wat hadden we dan moeten doen? Ik ga zowiezo morgen even aan de eigenaar van het paard vragen hoe hij precies met de verzekering zit, maar ik vroeg me af of bokkers mij hier al verder mee konden helpen.
Groetjes,
Babs