hoe pony transporteren in paardentrailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fiOnaah

hoe pony transporteren in paardentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 12:04

Hallo!

Binnenkort ga ik met mn paard en de welsch-pony die bij haar in staat op buitenrit. Onze trailer is geschikt voor paarden, dus de stangen zitten vrij hoog. Hoe kan ik nu het beste de welsch-pony (die met haar kont onder de stang kan komen) vervoeren?

Hopelijk hebben jullie handige tips uit ervaring!

Groeten,
Fiona

Kirrr

Re: hoe pony transporteren in paardentrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:07

Vaak heb je in trailers heb je zowel lager als hoger manieren om de stang vast te maken,moest dit hier niet het geval zijn zou ik een handige harry vragen die dit toch maakt voor je. De pony moet echt wel steun hebben van de stangen, als hij vanachter er met mijn kont onderkomt en als vanvoor de stang meer tegen de nek drukt dan tegen de shouders/borstkast, zou je wel gevaarlijke scenario's kunnen tegenkomen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:13

Gewoon even een paar houders er bij in laten plaatsen! Die heeft de dealer vaak wel liggen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:14

Gewoon vastzetten aan de voorstang. Waarschijnlijk komt de achterstang toch niet tegen de kont aan. Zorg verder dat ze schuin kan staan zodat de pony steun heeft aan de wanden van de trailer, verder niet te moeilijk over doen.

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:51

je kan er ook een plank(stuk hout) op maken.begin eerst te meten hoe groot alles is enzo.en dan pak je een plankje wat zo een beetje knelt tussen de stang en grond en dan kan je ze perfect vervoeren!

LipsLikeSgr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:47

coxietje schreef:
je kan er ook een plank(stuk hout) op maken.begin eerst te meten hoe groot alles is enzo.en dan pak je een plankje wat zo een beetje knelt tussen de stang en grond en dan kan je ze perfect vervoeren!

Moet je wel echt een stevige plank hebben, anders duwt je pony hem zo kapot xD

marijke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:28

Als het goed is zit de achterstang ongeveer tegen de klep als deze dicht zit dus er onderdaaor schieten kan niet aan de achterkant. Aan de voorkant kun je misschien een paar balen hooi of stro op stapelen zodat hij daar (bij remmenn) niet onder door kan schieten. Hard optrekken die je niet (dat heb je zelf in de hand tenminste) hard remmen doe je liever niet, maar kun je in noodgevallen niet altijd voorkomen, daarom is steun aan de voorkant belangrijker dan aan de achterkant.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:36

Mijn trailer had standaar aan de voorkant in hoogt verstelbare stangen. Deze heb ik aan de achterkant ook bij laten zetten.
Kostte me iets van €50,-
Afbeelding