2 paarden in 1 trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xrossiex

2 paarden in 1 trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 11:10

ik ga binnen kort wedstrijden rijden met mijn 2 eigen paarden. :D ik heb 1 2paard trailer maar mijn paarden kunnen niet goed met elkaar opschieten in het weiland enzo, dus kan ik ze wel samen in een trailer zetten??

Eirikur

Re: 2 paarden in 1 trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:53

Kort vastzetten, zodat ze niet met de neuzen tegen elkaar aan kunnen. Nog mooier zou het zijn als je een hengstenrek bij het tussenschot van je trailer hebt dat je er op kunt monteren.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:56

Hebben wij ook met de 2 van mijn vriendin.

De ene bijt de ander echt mega hard in de trailer. Die zetten we dus kort vast met een extra klip aan de zijkant zodat ze er niet meer bij kan.

Mischien is verder het idee van degene boven mij wel erg goed, rek er tussen. Weet alleen niet hoe dat werkt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:37

Lijkt mij niet verstandig met twee paarden op wedstrijd te gaan. Of is er iemand bij de trailer als jij het ene paard eruit heb. Lijkt mij dat als zij samen ergens komen en een van hen mag uit de trailer dat de ander dan de boel afbreekt.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 19:03

@ fries: ook dat kunnen ze leren hoor, jeetje...
Denk je serieus dat iedereen die met 2 paarden op pad gaat altijd die 2 er ook tegelijk afhaalt?
Kun je ze ook niet meer van stal af meenemen voor een ritje... Want dan staat de ander alleen in de box/wei...

@ TS: goed kort vastzetten aan de zijkant zodat ze niet met de neuzen bij elkaar kunnen. Een hengstenrek is idd ideaal, maar heb je nog niet zo 123 als deze niet al bij je trailer zat.

Ik heb vanalles met z'n 2en op de trailer gehad (dieren die elkaar wel en niet kenden, die een hekel aan elkaar hadden of juist heel klef waren, en zélfs een hengst met mijn blijf-van-mn-lijf-merrie) maar als ze los van elkaar gewoon te vervoeren zijn geeft t eigenlijk nooit problemen, zolang je ze maar niet de ruimte geeft om bij elkaar te gaan bijten en etteren.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 23:27

Ik heb sinds kort een 2 paards trailer en ik zet ze gewoon kort zodat ze niet bij elkaar kunnen neuzen.
Ik vind persoonlijk een hengstenrek niet handig.

Hoeft niet zo te zijn als je met 2 weg gaat en een de trailer uit gaat dat de ander de boel afbreekt.
Is een kwestie van wennen misschien.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:36

fries: ook dat kunnen ze leren hoor, jeetje...
Denk je serieus dat iedereen die met 2 paarden op pad gaat altijd die 2 er ook tegelijk afhaalt?
Kun je ze ook niet meer van stal af meenemen voor een ritje... Want dan staat de ander alleen in de box/wei...

Concorde:
Ik heb er totaal geen probleem mee als ik mijn merrie uit het land haal om een rit te gaan maken.
Maar als ik met de trailer ga en twee paarden mee zou nemen denk ik dat het toch een probleem zou opleveren als ik een van hen op de trailer laat staan en de ander meeneem. Niet het meenemen op zich maar er niet uit mogen op het moment dat de ander eruit mag. Ik zou dit zeker niet zonder toezicht laten.
Het zou anders zijn denk ika sl beide paarden eraf gaan en dan weer een erop te zetten. Omslachtig dat wel maar naar mijn idee wel veiliger.